خبرنگاران اجازه ندهند مطالبات مردم زمین بماند
کد خبر: 3989849
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

خبرنگاران اجازه ندهند مطالبات مردم زمین بماند

فرماندار شهرستان زرندیه گفت: خبرنگاران با انعکاس مشکلات جامعه اجازه ندهند مطالبات مردم بر زمین بماند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه، سیامک سلیمانی، فرماندار این شهرستان در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران دلسوز و انقلابی منصفانه و با نگاه واقع‌بینانه مشکلات جامعه را منعکس می‌کنند.

وی بیان کرد: انتشار خبر اگر با بیان راهکار باشد اثربخشی بیشتری خواهد داشت و خبرنگاران باید در گفت‌و‌گو با نخبگان و کارشناسان راهکارهای لازم برای برطرف کردن مشکلات را منعکس کنند.

فرماندار زرندیه مزیت صنعتی و کشاورزی را دو بال توسعه‌ای این شهرستان دانست و افزود: انعکاس توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و مشکلات این شهرستان با قلم منصفانه خبرنگار و بدور از جانبداری سیاسی و بی‌طرفانه میسر خواهد شد و لازم است با روحیه انقلابی و کار جهادی از شرایط دشوار اقتصادی و مشکلات عبور کنیم.

وی بیان کرد: خبرنگاران باید با انعکاس صحیح مشکلات و نقدهای منصفانه مسئولان را در برطرف کردن مشکلات یاری کنند و اجازه ندهند مطالبات بحق مردم بر زمین بماند، بلکه همراهی آنان در رفع موانع و مشکلات موجب جلب اعتماد جامعه و تقویت اعتماد عمومی خواهد شد.

سلیمانی افزود: نگاه رسانه باید نگاه توسعه‌ای و تلاش برای حل مشکلات مردم به عنوان پشتوانه اصلی نظام باشد و نباید اجازه دهیم مشکلات در جامعه عادی سازی شود بلکه ضرورت دارد تا با ایجاد حساسیت رسانه‌ای روحیه مطالبه‌گری بحق در جامعه تقویت شود.

وی مهمترین مشکل کشور و شهرستان زرندیه را کمبود منابع آبی دانست و افزود: کاهش سالانه سطح آب‌های زیرزمینی و وقوع پدیده فرونشست زمین هشداری است که باید نگاه جدی بدان داشت و با کمک رسانه‌ها می‌توان تدابیر لازم برای مدیریت منابع آبی و فرهنگ سازی برای کاهش مصرف را اتخاذ کرد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، امام جمعه زرندیه، با اشاره به پیشینه کار رسانه گفت: در واقعه کربلا نیز خانواده امام حسین علیه‌السلام نقش خبرنگار را داشتند و با آگاهی بخشی جامعه جبهه باطل و ظلم را رسوا کردند. خبرنگاران زیبایی‌های جامعه را منعکس و برای برطرف کردن زشتی‌ها تلاش می‌کنند در واقع کار رسانه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی خواستار بررسی صحت و سقم اخبار شد و افزود: خبری باید منتشر شود که برای مردم و جامعه مفید بوده و اثر بخش باشد ضمن اینکه صحت در خبر، یک اصل در حرفه خبرنگاری محسوب می‌شود. انتشار اخبار امیدآفرین برای حفظ آرامش روانی جامعه با پرهیز از توهین و تخریب می‌تواند در کنار انعکاس مطالبات مردمی فضای کشور را عاری از هرگونه تنش و التهاب کند.

احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه نیز گفت: خبرنگاران نقش کلیدی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رویدادهای جامعه دارند. در شهرستان زرندیه حدود ۱۵ نفر در کسوت خبرنگار در سنگر اطلاع رسانی فعالیت دارند و تعداد دیگری نیز در حوزه فضای مجازی و فروش مطبوعات در قالب فعالان رسانه‌ای خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: تعامل مدیران و روابط عمومی ادارات با خبرنگاران منجر به تقویت فضای رسانه‌ای شهرستان و انتشار آمار بیشتری از اخبار شهرستان در مطبوعات و خبرگزاری‌ها خواهد شد.

انتهای پیام
captcha