افتتاح خط تولید نشاسته صنعتی و کلنگ‌زنی مجتمع سلامت اردبیل در سالروز جهاددانشگاهی
کد خبر: 3988524
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
اوچی اردبیلی خبر داد:

افتتاح خط تولید نشاسته صنعتی و کلنگ‌زنی مجتمع سلامت اردبیل در سالروز جهاددانشگاهی

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، گفت: بزودی و همزمان با ۱۶ مردادماه، چهل و یکمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، افتتاح خط تولید نشاسته صنعتی و کلنگ زنی مجتمع سلامت اردبیل با حضور مسئولین استانی انجام می‌شود.

افتتاح خط تولید نشاسته صنعتی و کلنگ زنی مجتمع سلامت اردبیل در سالروز جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ۱۳ مردادماه در نشست خبری که به‌مناسبت چهل و یکمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی در سال ۱۳۵۹ تشکیل شده و فعالیت خود را در استان اردبیل نیز از سال ۱۳۸۰ آغاز کرده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد انقلابی، اظهار کرد: برگزاری مسابقات و نشست مناظره‌های دانشجویی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و...، دوام بخشیدن به برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی با همکاری دانشگاه‌های استان و دانشگاه محقق اردبیلی با استقرار معاونت فرهنگی در آن و همچنین فعالیت چشمگیر مرکز افکارسنجی ایسپا از جمله فعالیت‌های فرهنگی بوده است.

انتشار بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب در انتشارات جهاد انشگاهی

اوچی بیان کرد: سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل در طی سال‌های اخیر بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب منتشر کرده و در سال ۹۹ به عنوان ناشر برتر مراکز جهاد دانشگاهی انتخاب شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های آموزشی این واحد، گفت: جهاد دانشگاهی در دو حوزه آموزش‌های بلندمدت و کوتاه مدت ارائه خدمات می‌کند که در حوزه آموزش‌های بلندمدت با توجه به نیاز‌ها و ظرفیت‌های استان در رشته‌هایی همچون گیاهان دارویی، قالی‌بافی، اورژانس اجتماعی و... از طریق مرکز علمی کاربردی پذیرش دانشجو دارد.

اجرای طرح «سرباز ماهر» در پادگان‌ها

رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل ادامه داد: در حوزه آموزش کوتاه مدت نیز هدف کلی، حرکت به سمت آموزش‌های مهارتی است که در همین خصوص طرح سرباز ماهر با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان، نیرو‌های مسلح و جهاد دانشگاهی اجرا و در طی آن به سربازان پادگان‌ها آموزش‌های مهارتی ارائه شد. اوچی اردبیلی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سه مرکز آموزشی جدید در اردبیل و پارس‌آباد، از آمادگی برای ایجاد ۲ مرکز جدید در شهرستان‌های خلخال و مشگین‌شهر خبر داد.

وی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خرد خانگی نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد به طوری که فعالیت در ۱۳ کد رشته با سهمیه بیش از ۲ هزار نفر در حال انجام است.

اوچی ادامه داد: این نهاد در بحث پژوهش و فناوری در سه مسیر پزشکی با اولویت سلامت باروری از ۱۰ سال پیش نسبت به ایجاد مرکز درمان ناباروری قفقاز اقدام کرد.

وی افزود: با تلاش‌های بی‌وقفه موفق شدیم تمامی تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی را ارتقا و افزایش دهیم که خریداری و به‌کارگیری سیستم PGD که در حوزه باروری کاربرد بسیاری دارد، از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

اوچی، به آمار مثبت ۱۸۴۰ نفری مرکز درمان ناباروری قفقاز اشاره کرد و افزود: بیش از نیمی از این افراد صاحب اولاد شده‌اند و سایرین نیز در حال سپری کردن دوران بارداری هستند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، میزان موفقیت فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز را در حد میانگین کشوری و جهانی ارزیابی کرد و گفت: تلاش شده است که با ارتقای تجهیزات و نیرو (افزایش فلوشیپ زنان و زایمان به سه نفر) در زمینه گام برداشته شود.

وی اضافه کرد: در آخرین اقدام نیز مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با پزشکی از سوی جهاد دانشگاهی اخذ شده است و به محض نهایی شدن، از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اوچی اردبیلی همچنین اظهار کرد: پس از پیگیری‌های مستمر برای احداث مرکز درمان و مجتمع سلامت، زمینی با مساحت ۱۳۰۰ مترمربع در شهرک نیایش اردبیل به نام جهاد دانشگاهی واگذار شده است که امید است در کنار طرح تولید نشاسته صنعتی به‌زودی کلنگ زنی آن انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز رشد گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اردبیل تشریح کرد: ۳۸ شرکت از جمله ۲ واحد دانش‌بنیان در این مرکز مستقر هستند که از میان بیش از ۳۰ ایده، ۲۲ محصول دارویی تولید شده است که در مراحل مختلف آزمایش قرار دارند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، افزود: ۲ محصول نیز همه مراحل را طی کرده و مجوز لازم را دریافت نموده که امید است در سال آینده دست‌کم یک محصول به مرحله تجاری‌سازی برسد.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل یکی از نادرترین ذخیره‌گاه‌های فندق کشور را دارد، گفت: چهار سال بررسی تنوع گونه‌ها انجام و پس از یک سال پیگیری زمینی برای کشت گونه‌های برتر در روستای کریم‌کندی شهرستان نمین با مساحت چهار هکتار به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفت.

اوچی اردبیلی، کشت جایگزین، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و راه‌اندازی صنایع تبدیلی را از مزیت‌های این اقدام برشمرد.

وی یادآور شد: همچنین سال گذشته با دریافت مجوز مرکز نوآوری و شتابدهی گردشگری جهاد دانشگاهی، ساختمانی ۵۸۰ مترمربعی در محدوده میدان شریعتی اردبیل بدین منظور اختصاص یافت تا جوانان و افراد دارای ایده‌های نو در آن مستقر شوند و برای تبدیل ایده‌ها به محصولات فناورانه اقدام کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: ظرفیت خوبی از نظر گردشگری وجود دارد، اما نتوانستیم کاری درخور این استان انجام دهیم؛ از این رو بازنگری طرح جامع گردشگری منطقه که سال ۱۳۷۰ تدوین شده بود، به جهاد دانشگاهی واگذار شده است.

وی از تشکیل تیمی قوی در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: مسئولان به دنبال توزیع مناسب و منطقی از نظر گردشگری در استان اردبیل هستند و در این راستا تعیین بسته گردشگری برای منطقه با تمرکز بر ظرفیت‌های کوه سبلان و چشمه‌های آب گرم در حال انجام است.

تولید ۲۲ نوع داروی گیاهی در جهاد دانشگاهی اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: ۲۲ نوع محصول دارویی در این مرکز تولید می‌شود که این دارو‌ها به نوبت فرآیند‌های سازمان غذا و دارو را طی و به مرحله تجاری‌سازی خواهند رسید و هم اکنون نیز یک قطره ضد سینوزیت، تمامی مراحل را سپری و مجوز‌های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده است.

انتهای پیام
captcha