جهاد دانشگاهی نقطه قابل اتکا برای عبور از چالش‌ها و رفع موانع است
کد خبر: 3988147
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

جهاد دانشگاهی نقطه قابل اتکا برای عبور از چالش‌ها و رفع موانع است

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل، گفت: جهاد دانشگاهی نقطه قابل اتکایی برای عبور از چالش‌ها و رفع موانع بوده و در این روزهای سخت تحریم در تامین نیازهای کشور به کمک کشور شتافته است.

رضازاده// جهاد دانشگاهی نقطه قابل اتکا برای عبور از چالش‌ها و رفع موانع استحبیب احمدی، مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، ضمن تبریک سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی اردبیل با حرکت در مسیر رفع نیازهای استان توانسته خدمات شایسته‌ای ارائه نماید که می‌توان به فعالیت مرکز درمان ناباروری و دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان اشاره کرد که نقش بسزایی در توسعه درمانی استان داشته است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از آغاز فعالیت خود تاکنون با مدیریت جهادی و دانش‌محور، تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و توسعه همه جانبه کشور به کار گرفته و توانسته افتخارات و موفقیت‌های زیادی را آز آن کشور کند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل، بیان کرد: عملکرد این نهاد در برخی بخش‌های صنعتی و فناوری نشان داده که جهاد دانشگاهی نقطه قابل اتکایی برای عبور از چالش‌ها و رفع موانع بوده و در این روزهای سخت تحریم در تامین نیازهای کشور به کمک کشور شتافته است.

احمدی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی اردبیل  با راه‌اندازی مرکز رشد گیاهان دارویی و مرکز نوآوری و شکوفایی بستر حمایت از فناوران و پژوهشگران را در استان  فراهم کرده و با حمایت از آنان زمینه شکوفایی ایده‌ها و اشتغال آن‌ها را مهیا نموده که قابل تحسین است.

وی بیان کرد: همچنین جهاددانشگاهی استان با ارائه خدمات آموزشی مهارت‌محور به کارآفرینی استان کمک شایانی می‌کند و از آنجا که فعالیت‌های جهاد دانشگاهی با نیازسنجی و در جهت رفع نیازهای جامعه انجام می‌گیرد، به همین خاطر می‌توان گفت که این نهاد در خدمت آحاد جامعه است و خدمات شایسته‌ای هم تاکنون به کشور و استان ارائه کرده است.

احمدی افزود: آنچه از این نهاد علمی و انقلابی متصور است، نهادی خوداتکا با حدأقل‌ترین اعتبار و بودجه بوده و بیشتر بر اساس درآمدهای حاصل از فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی اداره می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان اردبیل، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در ایجاد هم‌افزایی در بین دستگاه‌های اجرایی عمل و پلی بین صنعت و دانشگاه باشد و با تکیه بر سرمایه‌های انسانی و نیروهای جوان و خلاق در توسعه و تعالی کشور نقش بسزایی را ایفا نماید.

احمدی در پایان تصریح کرد: آگاهی‌بخشی به جامعه بایستی یکی از رویکردهای اصلی جهاد دانشگاهی باشد، چرا که انعکاس رویداد و دستاوردهای علمی و پژوهشی در این مجموعه علاوه بر آگاهی‌بخشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به مردم می‌تواند باعث ایجاد باور و امیدواری در جامعه و تعامل بیشتر و ارائه ایده‌ها از سوی جوانان و نخبگان جامعه به این مجموعه شود.

انتهای پیام
captcha