بمباران بازاری در صعده یمن از سوی نیرو‌های عربستان سعودی
کد خبر: 3981273
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

بمباران بازاری در صعده یمن از سوی نیرو‌های عربستان سعودی

بازار رقو در استان صعده یمن برای چند ساعت شاهد بمباران گسترده از سوی عربستان سعودی بود.

 به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، بازار رقو در استان صعده یمن، امروز برای چندین ساعت شاهد بمباران از سوی نیروهای عربستان سعودی بود. حمله به این بازار در حالی صورت می‌گیرد که عربستان سعودی پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا خود را بیش‌ازپیش در باتلاق جنگ یمن گرفتار می‌بیند.

نیروهای عربستان و امارات که تحت نام ائتلاف عربی و با بهانه حمایت از دولت فراری منصور هادی به یمن حمله بردند، پس از چندین سال جنایت در حق مردم این کشور، قادر نبوده‌اند سد محکم مقاومت مردمی در یمن را بشکنند و نیروهای یمنی توانسته‌اند علاوه بر عقب راندن متجاوزان، عمق خاک سعودی را با موشک و هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار دهند. عربستان و امارات در این جنایات از پشتیبانی کامل تسلیحاتی غرب برخوردار بوده و حتی مقامات سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی را نیز با تهدید به قطع کمک‌های مالی، به همراهی با خود یا سکوت واداشته‌اند.

علی‌رغم حملات متداوم عربستان علیه مردم یمن و زیرساخت‌های این کشور، مقامات سعودی همواره از آمادگی این کشور برای در پیش گرفتن راه‌حل سیاسی سخن گفته‌اند. در برابر مقامات یمنی نیز ادعاهای سعودی را بی‌اساس دانسته و این پیشنهادها را تنها در مقام سخن و پوششی برای دستیابی به منافع این کشورها توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha