انصارالله: در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره پایگاه هوایی جنوب عربستان سعودی را هدف گرفتیم
کد خبر: 3978506
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳

انصارالله: در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره پایگاه هوایی جنوب عربستان سعودی را هدف گرفتیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأیید کرد که پایگاه هوایی در خمیس مشیط عربستان سعودی را بامداد امروز با دقت هدف یک عملیات پهپادی قرار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از کانال تلگرامی المسیره، جنبش انصار الله یمن از حمله بامداد امروز، 29 خرداد یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان سعودی خبر داد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: یگان پهپادی یمن با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین k2، پایگاه هوایی ملک خالد عربستان سعودی در شهر خمیس مشیط در جنوب این کشور را هدف گرفت.

او تأکید کرد: این حمله به شکل دقیق به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: عملیات امروز پاسخ به تشدید حملات ائتلاف سعودی و محاصره بی‌وقفه علیه کشور عزیزمان یمن است.

پیش از این رسانه‌های عربستان سعودی با تأیید خبر عملیات مذکور مدعی شدند که سیستم‌های پدافند هوایی این کشور هواپیمای بدن سرنشین را که به سمت خمیس مشیط ارسال شده بود، رهگیری و منهدم کردند.

ائتلاف سعودی در حال با میانجیگری آمریکا در تلاش برای خروج از باتلاق جنگ یمن است که حاضر نیست دست از تجاوز و محاصره علیه یمن بردارد و به دنبال راهی برای ایجاد آتش‌بس مجانی است.

در همین حال مقامات دولت صنعاء شامگاه جمعه نیز تاکید کردند که فریب تلاش‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن به منظور توقف حملات بازدارنده نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را نمی‌خورند.

تجاوز نظامی به یمن در فرودین ۱۴۰۰ وارد هفتمین سال خود شد. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است. یک تراژدی با ابعاد و تبعات سیاسی، اجتماعی، نظامی، منطقه‌ای و جهانی که تا بدین جا افق روشنی برای توقف آن دیده نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha