مسدودکردن رسانه‌های مقاومت مصداق نقض آزادی بیان و بی‌عدالتی رسانه‌ای است
کد خبر: 3980928
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
در اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی تأکید شد؛

مسدودکردن رسانه‌های مقاومت مصداق نقض آزادی بیان و بی‌عدالتی رسانه‌ای است

دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در دهمین اجلاس این اتحادیه در تهران اظهار کرد: حذف تعدادی از شبکه‌ها از روی ماهواره‌ و مصادره برخی سایت‌های مرتبط با اعضای اتحادیه مصداق نقض آزادی بیان و بی‌عدالتی رسانه‌ای است و این نوع اقدامات غیرعاقلانه و احساسی و خارج از منطق نمی‌تواند جلوی زوال آمریکایی‌ها را بگیرد.

به گزارش ایکنا؛ محمدعلی کریمیان، دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، در دهمین اجلاس این اتحادیه با عنوان «عدالت رسانه‌ای و آزادی بیان» که امروز، هشتم تیرماه در تهران برگزار شد، تأکید کرد: به دلیل ویروس منحوس کرونا دو سال اخیر مجمع عمومی برگزار نشد و امروز دهمین مجمع اتحادیه با شعار «عدالت رسانه‌ای و آزادی بیان» برگزار شده است.

وی افزود: عدالت رسانه‌ای و آزادی بیان از اهداف اساسی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و مورد تأکید بزرگان جهان اسلام است. هرکسی در دنیا می‎بایست بتواند رسانه مورد نظر خودش را ببیند و بشنود و انحصارگرایی نباید وجود داشته باشد. برخی تلاش می‌کنند تمام امکانات رسانه‌ای را به دست بگیرند و دیگران را با اتهام‌های واهی از این حق طبیعی محروم کنند. مردم دنیا حق دارند که رسانه‌هایی که دلخواهشان است در دسترسشان باشد.

کریمیان تصریح کرد: محروم‌کردن مردمی که با دنبال رسانه‌های پاک با تولیدات سالم هستند بی عدالتی و ظلم در حق بشریت است. ظلم و بی‌عدالتی آن است که در استفاده از زیرساخت‌های رسانه‌ها تبعیض وجود داشته باشد و دارندگان زیرساخت‌ها تعیین‌کننده چگونگی فکر و ایده و چگونگی عقیده صاحبان رسانه‌ها باشند.

شعار آزادی بیان؛ حربه‌ای در دست استکبار جهانی

وی در ادامه با اشاره به اقدام اخیر استکبار جهانی در مسدودکردن رسانه‌های مقاومت گفت: شعار آزادی بیان امروز حربه‌ای در دست استکبار جهانی است تا در سایه آن بتواند افکار خود را با قلدری حاکم کند اما وقتی نوبت به کسانی برسد که با صداقت با مردم حرف می‌زنند و روشنگری می‌کنند چون با منافع آنها مغایرت دارد با استفاده از ابزارهای غیرمعقول و غیرقانونی آنها را حذف می‌کنند.

کریمیان تأکید کرد:‌ حذف تعدادی از شبکه‌ها از روی ماهواره‌ و مصادره برخی سایت‌های مرتبط با اعضای اتحادیه مصداق نقض آزادی بیان و بی‌عدالتی رسانه‌ای است. ‌ما ضمن محکوم کردن این اقدام غیرقانونی و غیرعادلانه آمریکایی‌ها اعلام می‌کنیم این نوع اقدامات غیرعاقلانه و احساسی و خارج از منطق نمی‌تواند جلوی زوال آنها را بگیرد و تزلزلی در اراده ما هم ایجاد نمی‌کند. قطعا ما قوی‌تر و قدرتمندتر از قبل عمل خواهیم کرد.

وی ضمن برشمردن جنایات دولت‌های غربی گفت: ‌ما نمی‌توانیم در مقابل کودک‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم یمن ساکت باشیم. ما نمی‌توانیم شاهد جنایات تروریست‌های اجاره‌ای در افغانستان و به شهادت رساندن دانش‌آموزان مظلوم باشیم. ما نمی‌توانیم شاهد جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه، عراق و فلسطین و جاهای دیگر باشیم و خاموش باشیم. ما نمی‌توانیم پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت در جنگ ۱۲ روزه غزه و حضور شکوهمند مردم سوریه در انتخابات و پیروزی بزرگ ملت ایران را در انتخابات را به جهان مخابره نکنیم، هرچند ما را حذف کنند. خاموش‌ماندن ما مرگ است. آموزه‌های دینی به ما آموخته یار مظلومین و دشمن ظالمان باشیم. ما راست قامتان جاویدان تاریخ ر حوزه رسانه خواهیم ماند و آنکه فروخواهد ریخت، استکبار و صهیونیسم جهانی است.

عبدالعلی علی عسگری، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: ما در دوران جنگ رسانه‌ها هستیم و در این رویارویی رسانه‌ها لازم بود که این اتحادیه شکل بگیرد و با حرکتی جهانی مقابل رسانه‌های نظام سلطه بتواند حق و حقیقت و مظلومیت ملت‌های مسلمان و ظلم‌هایی را که بر آنها روا داشته می‌شود، بیان کند و مطالبه حق را داشته باشد. این حرکت هر روز از روز گذشته بهتر و مفیدتر بوده است و به خاطر موفقیت‌های این اتحادیه و رسانه‌ها می‌بینیم که خشم و کینه دشمنان برانگیخته شد و اخیرا شاهد بودیم که خیلی بی‌شرمانه نسبت به تعطیلی سایت‌های اینترنتی این رسانه‌ها اقدام کردند.

افول آمریکا و رشد مقاومت

وی افزود: آمریکایی‌ها ادعای آزادی بیان دارند به خصوص در بستر اینترنت، اما آنقدر این رسانه‌ها مؤثر بودند که آنها را تحریک کرد به اعمال زور پناه ببرند و از آزادی بیان عدول کنند. آمریکایی‌ها بدانند که این اقدام، ضعف و استیصال آنها تلقی می‌شود و رسانه‌های مقاومت از گذشته قوی‌تر عمل خواهند کرد.

علی عسگری ادامه داد: آمریکا و هم‌پیمانانش در حال افول و جبهه مقاومت در حال ‌رشد است. از همه مهم‌تر به دلیل اقدامات آمریکا به خصوص تحریم‌های ظالمانه، نفرت از آمریکا بیش از هر زمانی است و این یعنی مرگ قدرت آمریکا، یعنی افول سریع قدرت آمریکا، وقتی مردمان دنیا و منطقه نفرتشان نسبت به آمریکا زیاد می‌شود، این پایان یک قدرت است. چون آنها می‌دانند که امروز دیگر نمی‌شود با زور بر دولتها و ملتها حاکم شد.

مضر بکاء، مدیر شبکه ماهواره‌ای الغدیر عراق از دیگر سخنرانان این اجلاس بود و اظهار کرد: باید در زمینه رسانه‌های مقاومت بر انرژی‌های پنهان جوانان مسلمان تکیه کرد و حضور آنان در کنار کشورهایی مانند یمن، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان که جنگ بر آن‌ها تحمیل شده، مهم است.

هشدار به رسانه‌های اسلامی تابع غرب

وی نسبت به تبعیت رسانه‌های عربی و اسلامی از سیاست‌های رسانه غربی که به سلطه غربی‌ها کمک می‌کند، هشدار داد و افزود: تعدادی از کشورهای عربی تحت تأثیر سلطه آمریکا هستند و تصمیمات سازمان‌های غربی را می‌پذیرند و برای ملت‌هایشان ارزش قائل نیستند؛ آن‌ها در مسئله فلسطین به سوی رژیم صهیونیستی متمایل می‌شوند.

گفتنی است، دهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با شعار «عدالت رسانه‌ای و آزادی بیان» با حضور مدیران رسانه‌های عضو اتحادیه، کارشناسان سیاسی و مسئولان فرهنگی و به طور همزمان در تهران، بغداد، بیروت، غزه، کابل، استانبول و صنعاء برگزار شد.

انتهای پیام
captcha