فراخوان هنرواره «اذان ایرانی» با محوریت مکتب اردبیل اعلام شد
کد خبر: 3971767
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

فراخوان هنرواره «اذان ایرانی» با محوریت مکتب اردبیل اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: هنرواره «اذان ایرانی»، مکتب اردبیل با محوریت اذان سبک مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی برگزار خواهد شد.

فراخوان هنرواره اذان ایرانی با محوریت مکتب اردبیل اعلام شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ۲۶ اردیبهشت‌ماه، از برگزاری هنرواره «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» با محوریت اذان سبک مرحوم رحیم موذن‌زاده اردبیلی خبر داد و گفت:  این هنرواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی افزود: هنر آئینی در اردبیل از جایگاه و پویایی خاص و دیرینگی برخوردار است و در عرصه اذان، مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی و خاندان موذن‌زاده نقش تأثیرگذاری داشته‌اند.

بحرالعلومی، بیان کرد: برگزاری هنرواره اذان ایرانی، مکتب اردبیل با محوریت اذان سبک مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی در واقع، اهمیت اهمیت و ارج نهادن به مفاخر استان و همچنین صیانت از جایگاه مکتب اردبیل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در خصوص محور‌ها و موضوعات این هنرواره، بیان کرد: اذان تقلیدی از مؤذنان ایرانی و اذان تقلیدی سبک مرحوم رحیم مؤذن زاده اردبیلی از محور‌ها و موضوعات این هنرواره است.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان اطلاعات تکمیلی و شرایط ثبت نام را از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و یا از طریق پیام رسان‌های بومی به شماره تماس ۰۹۱۴۱۵۴۵۱۶۹ دریافت کنند.

گفتنی است، زمان آغاز ارسال آثار همزمان با عید سعید فطر بوده و زمان اعلام نتایج و اهدای جوایز، همزمان با عید سعید قربان است.

هنرواره اذان ایرانی

انتهای پیام
captcha