برگزاری هنرواره «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» با محوریت اذان به سبک موذن‌زاده + فیلم
کد خبر: 3975138
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

برگزاری هنرواره «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» با محوریت اذان به سبک موذن‌زاده + فیلم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، از برگزاری هنرواره «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» با محوریت اذان به سبک مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی، خبر داد.

فیلم| هنرواره «اذان ایرانی» با محوریت مکتب اردبیلعبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، با حضور در خبرگزاری ایکنا استان اردبیل و در گفت‌وگو با این رسانه، در خصوص برگزاری هنرواره «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» با محوریت اذان به سبک مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی، گفت: این هنرواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: هنر آئینی در اردبیل از جایگاه و پویایی خاص و دیرینگی برخوردار است و در عرصه اذان، مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی و خاندان موذن‌زاده نقش تأثیرگذاری داشته‌اند.

بحرالعلومی بیان کرد: برگزاری هنرواره «اذان ایرانی، مکتب اردبیل» با محوریت اذان سبک مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی در واقع اهمیت و ارج نهادن به مفاخر استان و همچنین صیانت از جایگاه مکتب اردبیل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در خصوص محور‌ها و موضوعات این هنرواره، بیان کرد: اذان تقلیدی از مؤذنان ایرانی و اذان تقلیدی سبک مرحوم رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی از محور‌ها و موضوعات این هنرواره است.

وی تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند اطلاعات تکمیلی و شرایط ثبت‌نام را از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و یا از طریق پیام‌رسان‌های بومی به شماره تماس ۰۹۱۴۱۵۴۵۱۶۹ دریافت کنند.

گفتنی است؛ زمان اعلام نتایج و اهدای جوایز، همزمان با عید سعید قربان خواهد بود.

 
انتهای پیام
captcha