تحصن فلسطینیان روز‌ه‌دار در دفاع از مسجدالاقصی
کد خبر: 3967512
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

تحصن فلسطینیان روز‌ه‌دار در دفاع از مسجدالاقصی

تحصن فلسطینیان در باب العامود مسجدالاقصی به رغم حملات بی‌وقفه نظامیان صهیونیست، تأکید حماس بر لزوم برگزاری انتخابات فلسطین و هراس رژیم صهیونیستی از حملات راکتی مقاومت غزه از تازه‌ترین تحولات مربوط به سرزمین‌های فلسطینی است.

به گزارش ایکنا، رژیم صهیونیستی در این ایام ماه مبارک رمضان دست از هیچ تهدید، هشدار و حمله‌ای علیه فلسطینی‌ها برنداشته و حملات به نمازگزاران فلسطینی در قدس اشغالی و تهدید درباره به راه انداختن جنگ گسترده علیه غزه ادامه دارد.

نمازگزاران فلسطینی شب گذشته هم در منطقه باب العامود در اطراف مسجدالاقصی تحصن کردند که به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد.
صدها جوان فلسطینی با سر دادن شعار در دفاع از مسجدالاقصی بر مقاومت تا آزادسازی قدس شریف تأکید کردند، اگرچه نظامیان صهیونیست با ضربات باتوم و شلیک گاز اشک‌آور سعی در متفرق کردن آنها داشتند.
شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی تأکید کرده است که رژیم صهیونیستی با اقدامات تحریک‌آمیز خود پیرامون مسجدالاقصی و به خصوص منطقه باب العامود از نخستین روز ماه مبارک رمضان، قصد دارد که مردم را از عزیمت به مسجدالاقصی برای اقامه نماز عشاء و تراویح باز دارد.
شهر قدس اشغالی از ابتدای ماه رمضان شاهد درگیری‌های روزانه میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم اشغالگر است که تلاش می‌کنند منطقه باب العامود را از اهالی قدس تخلیه کنند.

رژیم صهیونیستی درصدد است که روز شنبه را در مسجدالاقصی فقط به صهیونیست‌ها تخصیص دهد و مصلای باب الرحمه و صحن شرقی مسجدالاقصی را در راستای اجرای طرح ساخت معبد موهوم هیکل از مسجدالاقصی جدا کند.
اما اهالی از شامگاه پنجشنبه هم که منطقه باب العامود شاهد درگیری شدید میان جوانان فلسطین و نظامیان صهیونیست بود و یکصد زخمی برجای گذاشت، همچنان برای اقامه نماز به مسجدالاقصی می‌روند.

تحصن فلسطینیان روز‌ه‌دار در دفاع از مسجدالاقصی

در همین حال شبکه تلویزیونی «کان» هم شامگاه دوشنبه اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» وزیر جنگ این رژیم با حمله به نوار غزه در صورتی که ضرورت اقتضاء کند، موافقت کردند.

رژیم صهیونیستی می‌گوید که تحمل حملات راکتی مقاومت از نوار غزه را ندارد.

مقاومت در غزه به دنبال اتفاقات روزهای اخیر قدس ده‌ها راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین هم مرز با غزه شلیک کرد.

پافشاری حماس بر لزوم برگزاری انتخابات

در همین حال زمزمه‌هایی از تسلیم شدن تشکیلات خودگردان فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی در خصوص برگزار نشدن انتخابات در قدس و به تبع آن به تعویق افتادن انتخابات به گوش می‌رسد.
قرار است، دبیران کل گروه‌های فلسطینی عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین، حماس و جهاد اسلامی روز پنجشنبه با برگزاری نشستی، تعویق انتخابات فلسطین به دلیل مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس که مغایر با توافقنامه‌های امضا شده با تشکیلات خودگردان فلسطین است، بررسی کنند.
کمیته مرکزی جنبش فتح در نشستی که روز شنبه در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله برگزار کرد، تصمیم گرفت که اگر رژیم صهیونیستی به ساکنان قدس اجازه نامزدی و تبلیغات در انتخابات را ندهد، برگزاری انتخابات تا اطلاع ثانوی به تعویق بیفتد.

تحصن فلسطینیان روز‌ه‌دار در دفاع از مسجدالاقصی
«غسان علیان»‌، هماهنگ‌کننده کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی هم به «حسین الشیخ» وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان به صورت شفاهی ابلاغ کرده است که تل‌آویو برگزاری انتخابات در قدس اشغالی را نمی‌پذیرد.
بهانه تل‌آویو برای عدم پذیرش برگزاری انتخابات، عدم تشکیل کابینه برای تأیید تصمیم برگزاری انتخابات در قدس بوده است.
با این حال «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در گفت‌وگو با شبکه المیادین تأکید کرد که باید انتخابات فلسطین در موعد خود برگزار شود و حماس مخالف تصمیم تعویق انتخابات است.
وی تأکید کرد که باید به فرآیند انتخابات و توافق در قاهره بر سر این مسئله پایبند بود.
القانوع گفت: حماس آماده است تا برای تحمیل برگزاری انتخابات در قدس، توافق کند و وارد عمل شود.
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس هم اخیراً بر لزوم برگزاری انتخابات در قدس اشغالی تأکید کرد و گفت که برگزاری انتخابات در قدس باید یک جنگ ملی و درگیری سیاسی با رژیم صهیونیستی باشد.

شبکه صهیونیستی «کان» نیز شامگاه دوشنبه اعلام کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته حسین الشیخ را به قطر اعزام کند تا او مقامات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را قانع کند که در صورت لغو انتخابات، تنش ایجاد نکنند.
محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان اواخر دی‌ماه گذشته تأکید کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای (۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

دیدبان حقوق بشر: اسرائیل مرتکب جرایم تبعیض نژادی شده است

دیدبان حقوق بشر امروز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی را به اتخاذ سیاست‌های تبعیض نژادی و آزار و اذیت در برخورد با فلسطینی‌ها و اقلیت عرب در اسرائیل متهم کرد که به حد جنایات علیه بشریت رسیده است.
این سازمان مستقر در نیویورک گزارشی در 213 صفحه منتشر کرد که در آن می‌گوید که اسرائیل را با آفریقای جنوبی در دوره آپارتاید مقایسه نمی‌کند، اما رویه‌ها و سیاست‌هایی خاص را ارزیابی می‌کند تا تعیین کند که آیا رفتارهای اسرائیل تبعیض نژادی را تعریف می‌کنند یا خیر.
در این گزارش این سازمان محدودیت‌های اسرائیل در جابه‌جا شدن فلسطینیان و تصرف اراضی متعلق به آنها برای ایجاد شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مناطقی را که در جنگ 1967 اشغال کرده بود به عنوان نمونه سیاست‌هایی عنوان کرد که آن را جرایم تبعیض نژادی و آزار و اذیت خواند.
در این گزارش آمده است: مقامات اسرائیلی در سرزمین‌های فلسطینی قصد داشتند با تسلط بر زمین‌های آنها و تغییر بافت جمعیتی به نفع اسرائیلی‌های یهودی بر فلسطینیان تسلط یابند. بر این اساس، گزارش به این نتیجه می‌رسد که مقامات اسرائیلی مرتکب جنایت علیه بشریت اعم از تبعیض نژادی و آزار و اذیت شدند.

انتهای پیام
captcha