راه‌اندازی انجمن مد و لباس در زنجان
کد خبر: 3950298
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

راه‌اندازی انجمن مد و لباس در زنجان

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از تشکیل انجمن مد و لباس برای تولید آثار ایرانی ــ اسلامی خبر داد.

راه‌اندازی انجمن مد و لباس در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، ایرج داودبیگی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، 8 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ مردم استان برگرفته از سنت‌های بومی و جغرافیای محلی با تمدن اسلامی آمیخته شده و خود را در لباس، آیین‌ها و سبک زندگی مردم بروز داده است.

وی تقویت پشتوانه‌های فکری برای بهبود سبک زندگی، پرهیز از غرب‌زدگی و احیای سنت‌های اصیل و بومی را مهم خواند و گفت: در همین راستا و به منظور گسترش فعالیت‌ها در بحث طراحی و همچنین توجه به تولید آثار ایرانی و اسلامی انجمن مد و لباس در زنجان تشکیل می‌شود.

این مسئول تشکیل این انجمن فرصت خوبی برای طراحان و تولیدکنندگان برای انتقال تجربیات و دانش دانست و افزود: طراحان و تولیدگنندگان می‌توانند با قرار گرفتن در کنار هم و تکمیل زنجیره‌های هدف، محصولی را به مردم عرضه کنند که هم مورد نیاز جامعه باشد و هم با افتخار اقشار مختلف جامعه از آن استفاده کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: در تمام رویدادها و جشنواره‌ها هدفمان این است که از توان و ظرفیت مؤسسات و بخش‌هایی که در حوزه مد و لباس فعال هستند استفاده کنیم و آمادگی همکاری با افراد صاحب فکر، ایده و کارآفرینان هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های علمی به منظور ارتقا سطح علمی طراحان مد و لباس، برگزاری جشنواره‌های مد و لباس در سطح استان و در بخش‌های تخصصی اقوام، حجاب و عفاف، تلاش در راستای جمع‌آوری طرح‌ها و آثار تولید شده استان در گذشته که دارای ارزش معنوی و هنری هستندو مواردی این چنینی از دیگر اهداف تشکیل این انجمن است.

داودبیگی با اشاره به اینکه انجمن هنرهای تجسمی، سینمای جوان، خوشنویسی، موسیقی و نمایش در استان زنجان فعالی است، بیان کرد: برگزاری جشنواره موسیقی مجازی از فعالیت‌های انجمن موسیقی و برگزاری جشنواره تئاتر به صورت مجازی از فعالیت‌های انجمن نمایش است.

وی توانمند کردن انجمن‌های هنری را یکی از اولویت‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: خوشبختانه انجمن‌های استان از انجمن‌های فعال در سطح کشور هستند و با تقویت آن‌ها می‌توان شاهد نتایج بهتری در زمینه‌های هنری و فرهنگی در جامعه بود.

انتهای پیام
captcha