دروغ آمریکا و رژیم صهیونیستی در وعده‌ به سازشگران به زودی آشکار می‌شود
کد خبر: 3944019
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمانان:

دروغ آمریکا و رژیم صهیونیستی در وعده‌ به سازشگران به زودی آشکار می‌شود

رئیس رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمانان ضمن تأکید بر حرام بودن عادی‌سازی روابط مسلمانان با دشمن اشغالگر صهیونیستی گفت که دروغ وعده‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به سازشگرانی که بیم از دست رفتن قدرتشان را دارند، خیلی زود آشکار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان گفت که علمای مسلمانان به طور کلی طرفدار حقوق کامل فلسطینی‌ها هستند، مسلمانان را از حقایق و اهمیت آن و لزوم حمایت از ملت فلسطین به هر طریق ممکن آگاه می‌سازند و مسئله قدس را در رأس مسائل مهم جهان اسلام قرار داده‌اند.

الریسونی در گفت‌وگو با پایگاه خبری قدس پرس گفت: اتحادیه جهانی علمای مسلمانان به عنوان بزرگ‌ترین نهاد علمای مسلمانان، فقط به دنبال برگزاری کنفرانس‌ها و فعالیت‌هایی در اعلام حمایت از مسئله فلسطین برای آگاهی‌بخشی به مسلمانان نیست؛ بلکه همچنان به باطل شمردن همه اقدامات سازشگران متعهد است و شیوخی را که به نام اسلام برای جرم عادی‌سازی روابط تبلیغ می‌کنند، گمراه و منحرف می‌داند.

او افزود: اتحادیه جهانی علمای مسلمانان با صدور بیانیه‌های مختلف، عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل را حرام و باطل شمرده است، زیرا موجب تحقیر ملت برادر فلسطین و توطئه‌چینی علیه آن می‌شود؛ علاوه بر اینکه با این کار سازشگران عملاً از مسجد الاقصی کوتاه آمده‌اند و رژیم اشغالگر را برای ادامه تجاوز به خاک فلسطین تشویق کرده‌اند.

الریسونی همچنین تأکید کرد که حکام سازشگر از سر ترس و طمع و برای حفظ منافع و ارکان حکومتی خود سازش کرده‌اند و چه بسا برخی از آنها توهم‌ها و وعده‌هایی دروغین را دریافت کرده‌اند که خیلی زود دروغ و جعلی بودن این وعده‌ها آشکار می‌شود.

او در ادامه پرسید: از سازشگران قبلی بپرسید چه برای ملت‌هایشان و برای مسئله فلسطین محقق کردند، در حالی که ما می‌بینیم که با هر گامی در جهت سازش، بیش از پیش در برابر اشغالگران تسلیم شده و امتیازدهی کرده‌اند.

الریسونی با اشاره به اینکه اغلب حکام عرب هم دچار تزلزل در ارکان حکومتی و هم پیری و فرسودگی جسمی هستند، گفت: این به ضعف مشروعیت یا نبود مشروعیت در این کشورها بازمی‌گردد و اینکه آنها به شدت سرسپرده بیگانگان هستند، فساد و استبداد در کشورهایشان گسترش یافته و همه این مسائل بین آنها و ملت‌هایشان شکاف عمیق ایجاد کرده و از همین رو، حکومت‌هایشان به حمایت خارجی‌ها اعم از آمریکا، رژیم صهیونیستی، فرانسه و غیره دل بسته‌اند.

انتهای پیام
captcha