حرکت قافله‌های قرآنی در مناطق محروم خوزستان
کد خبر: 3939769
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

حرکت قافله‌های قرآنی در مناطق محروم خوزستان

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بصیرت نور باغملک از آموزش قرآن در مناطق محروم این استان از طریق راه‌اندازی قافله‌های قرآنی از سوی مؤسسه خبر داد.

حسین‌علی قیصری، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بصیرت نور باغملک خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی برای اجرا در مناطق محرومی پیش‌بینی کرده‌ایم که دسترسی به برنامه‌های قرآنی ندارند. برگزاری این برنامه‌ها از تابستان آغاز شده و تا الان ادامه دارد.

وی افزود: یک بار در ماه، قافله‌های قرآنی به مناطق محرومی می‌روند که در زمینه‌های قرآنی کار نمی‌شود یا کم کار می‌شود و قرآن، احکام و ... را آموزش می‌دهند. گاهی حتی باید دو ساعت پیاده‌روی کرد تا به محل مورد نظر رسید. این آموزش‌ها برای عشایر و روستاهایی که دسترسی به کلاس‌های قرآن ندارند، ارائه می‌شود.

قیصری با اشاره به اینکه این برنامه در شرایط کرونا نیز ادامه دارد، گفت: این قافله قرآنی به همراه خود یکسری امکانات بهداشتی را نیز برای محرومان همراه می‌برند و در حقیقت هم قرآن و نماز و مباحث معنوی را آموزش می‌دهند و هم لوازم‌التحریر و کمک‌های بهداشتی را به دست نیازمندان می‌رسانند.

وی با بیان اینکه در حد توان فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: البته در تابستان، ماهانه دو یا سه مرتبه به مناطق محروم می‌رفتیم که از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و رفع مسائل قومی و قبیله‌ای بسیار تأثیر داشت، اکنون این حرکت کم شده، اما ادامه دارد.

یادآور می‌شود، این مؤسسه در باغملک، خیابان فرهنگ واقع شده است.

انتهای پیام
captcha