۵ نکته درباره اقدام موهن مؤسسه کنکور
کد خبر: 3928287
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
یادداشت /

۵ نکته درباره اقدام موهن مؤسسه کنکور

یکی از فعالان قرآنی کشورمان با بیان اینکه مسئولان مؤسسات آموزشی و کمک‌آموزشی باید آگاهانه به پاسبانی و تجدید نظر و اصلاح فرهنگ حرفه‌ای خود اقدام کنند، گفت: اگر‌ اینگونه نشود همه ما در معرض آن هستیم که با تداوم رفتارهای بد، چنان غافل شویم که مصداق آیه «ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَى أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ» قرار گیریم.

۵ نکته در مورد اقدام موهن موسسه کنکور

به گزارش ایکنا، محمدحسین فریدونی، مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، طی یادداشتی با اشاره به اینکه باید آگاه باشیم تا مبادا با تداوم رفتارهای بد، مصداق آیه «ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَى أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ وَكَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ؛ آنگاه فرجام كسانى كه بدى كردند [بسى] بدتر بود [چرا] كه آيات خدا را تكذيب كردند و آنها را به ريشخند مى‏‌گرفتند» شویم.

۱- چند سال قبل به طور اتفاقی صحنه‌‌ای از برنامه‌های کنکوری در رسانه ملی را دیدم. شگفت‌زده شدم. مدرس با افتخار تمام می‌گفت هیچ نیازی به درس خواندن ندارید، بلکه با روش‌های ما می‌توانید پاسخ درست تست را پیدا کنید.

۲- اینکه چنین ادعایی چقدر واقعی است، یقیناً نیاز به بررسی دارد. اما در صورت درستی ادعا باز هم دلیلی بر انحطاط فرهنگی در نظام فرهنگی کشور است. تشویق به یاد نگرفتن و یاد دادن روش‌های فرار از کسب دانش نه تنها هیچ افتخاری ندارد، بلکه باید به حال چنین افرادی گریست.


بیشتر بخوانید:


۳- در همه دنیا مؤسسات کمک‌آموزشی وجود دارند، اما رسالت اصلی آنان جبران کاستی‌های نظام رسمی آموزش و تقویت اهداف آن است. در ایران هم چنین کارکردی از این مؤسسات مورد انتظار بوده و هست. این که کتاب‌هایی و بسته‌هایی با روش‌های بهتر بهره‌وری در فراگیری دانش و مهارت‌ها را افزایش دهند، کار پسندیده‌ای است. اما ورود سوداگری بی‌قاعده به عرصه دانش‌آموزی و ارتزاق از این راه به هر قیمت در شأن هیچ انسان شریفی نیست.

۴- اخیراً قطعه ‌تصویری موهن از آموزش دو تست درس دین‌ و‌ زندگی در شبکه‌های اجتماعی پخش شد که نشان از عمق بی‌فرهنگی در این عرصه دارد. نگارنده بی‌درنگ با دیدن این تصاویر به یاد برخی گفتارهای ضد مقدسات اراذل و اوباش در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افتاد.

۵- تفهیم اتهام و برخورد قانونی با جرم اشخاص حقیقی و حقوقی در این امور برعهده مدعی‌العموم است و باید بی‌درنگ انجام شود، اما به عنوان یک معلم عرصه آموزش قرآن، ضمن ابراز انزجار از این افسارگسیختگی فرهنگی، برادرانه به تمامی فعالان مؤسسات آموزشی و کمک‌آموزشی هشدار می‌دهم که نسبت به پاسبانی و تجدید نظر و اصلاح فرهنگ حرفه‌ای خود اقدام کنند و گر نه همه ما در معرض آن هستیم که با تداوم رفتارهای بد، چنان غافل شویم که مصداق این آیه شویم: «سرانجام بدکاران، بدترین شد؛ این که آیات خدا را انکار کنند و آن را مورد تمسخر قرار دهند».

انتهای پیام
captcha