نتایج نظرسنجی از مسلمانان آمریکا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 2020
کد خبر: 3927622
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

نتایج نظرسنجی از مسلمانان آمریکا درباره انتخابات ریاست‌جمهوری 2020

نظرسنجی از مسلمانان آمریکا نشان می‌دهد که بیشتر آنها در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنند و اکثریت آنها به کاندیدای حزب دموکرات رأی خواهند داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پی آر نیوز وایر، شورای روابط آمریکایی اسلامی (CAIR) که بزرگترین نهاد حمایت از حقوق مدنی مسلمانان آمریکا به شمار می‌رود، نتایج یک نظرسنجی سراسری از رأی‌دهندگان مسلمان در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری آینده را منتشر کرد که نشان می‌دهد 89 درصد از واجدان حق رأی مسلمان قصد دارند در ماه نوامبر در انتخابات شرکت کنند.

این نظرسنجی مستقل به صورت تلفنی از 846 رأی‌دهنده مسلمان در شب بعد از اولین مناظره ریاست‌جمهوری بین ترامپ و بایدن انجام شد.  
 
نکات برجسته نتایج این نظرسنجی بدین شرح است:
 
    هشتاد و نه درصد از رأی‌دهندگان مسلمان ثبت نام شده قصد دارند در انتخابات عمومی ریاست‌جمهوری 2020 رأی دهند در حالی که تنها پنج درصد از آنها هنوز برای رأی دادن مردد هستند.

    درصد رأی‌دهندگان مسلمان ثبت‌نام شده که مستقیماً از حزب دموکرات حمایت می‌کنند، نسبت به نظرسنجی قبلی CAIR در سال 2018، از 78 درصد به 66 درصد کاهش یافته است. همچنین حمایت مسلمانان از حزب جمهوری‌خواه در مقایسه با 17 درصد در نظرسنجی مشابه  سال 2018، به 19 درصد افزایش یافته است.

    هفتاد و یک درصد از رأی‌هندگان مسلمان ثبت شده اظهار داشتند که به جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق رأی می‌دهند در حالی که 18 درصد گفتند که به دونالد ترامپ رأی می‌دهند.

    پنجاه و نه درصد از رأی‌دهندگان مسلمان معتقدند که جو بایدن در مناظره ریاست‌جمهوری 29 سپتامبر پیروز شده در حالی که 14 درصد فکر می‌کنند دونالد ترامپ برنده آن مناظره است. همچنین بیست و یک درصد مطمئن نبودند که چه کسی در این بحث پیروز شده است که احتمالاً به دلیل آشفتگی در این مناظره بوده است.

    چهل و دو درصد از رأی‌دهندگان مسلمان ثبت نام شده خود را لیبرال و دارای گرایش به مسائل اجتماعی می‌دانند، در حالی که 34 درصد خود را محافظه‌کار می‌دانند.
 
  شصت و پنج درصد از رأی‌دهندگان مسلمان معتقدند که دغدغه دموکرات‌ها برای محافظت از آزادی‌های مذهبی بیشتر از حزب رقیب است در حالی که 19 درصد معتقدند نگرانی جمهوری‌خواهان در این زمینه بیشتر است.

    67 درصد رأی‌دهندگان مسلمان معتقدند که توجه دموکرات‌ها به رفع نابرابری نژادی بیشتر است اما 16 درصد آنها معتقدند جمهوری‌خواهان بیشتر به این مسئله توجه دارند.

    72 درصد از رأی‌دهندگان مسلمان معتقدند که دموکرات‌ها توجه بیشتری به ارائه خدمات بهداشتی درمانی عمومی دارند در حالی که 15 درصد معتقدند جمهوری‌خواهان در این زمینه پیشتاز هستند.

    هفتاد و دو درصد از رأی‌دهندگان مسلمان معتقدند که سیاست‌های دموکرات‌ها در مورد رفتار برابر با مهاجران بهتر است در حالی که 15 درصد معتقدند جمهوری‌خواهان سیاست‌های بهتری نسبت به مهاجران دارند.
 
    از میان رأی‌دهندگان مسلمان ثبت شده‌ای که در نظرسنجی CAIR شرکت کرده‌اند، 45 درصد احساس می‌کنند که سیاست حزب دموکرات به طور کلی نسبت به مسلمانان دوستانه‌تر است؛ 44 درصد احساس می‌کنند که این حزب نسبت به مسلمانان بی‌طرف است و 14 درصد احساس می‌کنند که این حزب نسبت به مسلمانان خصمانه نیست.

    61 درصد از رأی‌دهندگان مسلمان ثبت شده احساس می‌کنند که سیاست‌های حزب جمهوری‌خواه نسبت به مسلمانان، غیردوستانه است؛ 24 درصد احساس می‌کنند که حزب جمهوری‌خواه نسبت به مسلمانان بی‌طرف است و 16 درصد احساس می‌کنند که رفتار حزب جمهوری‌خواه با مسلمانان دوستانه است.

    شصت و هفت درصد از رأی‌دهندگان مسلمان ثبت‌نام شده فکر می‌کنند اسلام‌هراسی و احساسات ضد مسلمانان در ایالات متحده در چهار سال گذشته افزایش یافته است؛ در حالی که 15 درصد از رأی‌دهندگان مسلمان ثبت نام شده فکر می‌کنند اسلام‌هراسی و احساسات ضد مسلمانان در ایالات متحده کاهش یافته است. هجده درصد از رأی‌دهندگان مسلمان ثبت‌نام شده ترجیح می‌دهند به این سأال پاسخ ندهند.
 
مدیر این سازمان اسلامی درباره نتایج این نظر‌سنجی گفت: نظرسنجی ما به وضوح نشان می‌دهد که نسبت به سال 2016 تعداد بیشتری از رأی‌دهندگان مسلمان ثبت‌نام شده در انتخابات 2020 رأی می‌دهند و اکثر رأی‌دهندگان، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق را ترجیح می‌دهند.
انتهای پیام
captcha