موزه شهدای ابهر نیازمند تجهیز
کد خبر: 3926683
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸

موزه شهدای ابهر نیازمند تجهیز

‍ رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به احداث موزه شهدا در ابهر،گفت: کار ساخت موزه به اتمام رسیده و در صورت تجهیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

موزه شهدای ابهر نیازمند تجهیزبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الله عسگری، رئیس شورای اسلامی شهر ابهر، عصر امروز ، ۱۰ مهر ماه در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدا در ابهر با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت 3535 شهید استان در سال آینده و یادواره شهدای شهرستان، اظهار کرد: در سالیان گذشته یادواره‌ها و مراسم متعددی جهت تجلیل از مقام شامخ شهیدان در ابهر برگزار شد که در نوع خود بسیار زیبا و کم‌نظیر و قابل تقدیر هستند.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع شاهد این هستیم که گام‌های برداشته شده برای شهدا به چشم نیامده‌اند، ادامه داد: عامل این امر هم وجود موازی‌کاری و عدم انسجام بین مسئولان و متولیان این مراسم‌ها است.اگر بخواهیم برنامه‌ها به شکل زیباتر و در خور شان شهدا شود با ایجاد یک دبیرخانه واحد و ثابت می‌توان به فراهم شدن این شرایط کمک کرد.

عسگری با تاکید بر اینکه برگزاری اینگونه یادبودها همت جمعی و مشارکت همگانی را طلب می‌کند، تصریح کرد: برپایی این یادواره‌ها مدال افتخاری بر گردن برگزارکنندگان آن و در واقع کسانی که خادمی شهدا را به جا می‌آوردند، است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کسانی را که در راستای تروج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند باید خادم الشهدا نامید، ادامه داد: شهدا برای مردم و مملکتشان از همه هستی خود گذشته و جان خود را در طبق اخلاص نهادند و مایه آرامش و پشتوانه کشور هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به احداث موزه شهدا در ابهر، یادآور شد: کار ساخت موزه به اتمام رسیده و در صورت تجهیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: شهدا مسئولیت‌پذیر بودند، نسبت به اسلام و دین اسلام ادای دین داشتند و خالصانه در راه آرمان‌های انقلاب جان خود را تقدیم این نظام کردند و همواره کار آنها برای رضای خدا بود و هیچ وقت از خدمت به مردم خسته نمی‌شدند.

این مسئول یادآور شد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره‌ها خود یکی از راه‌های زنده نگه داشتن این فرهنگ ناب و انسان‌‌ساز است.

وی امنیت و اقتدار کشور را مرهون خون شهدای والامقام و تلاش و رشادت‌های ایثارگران دانست و گفت: اگر امروز ما در عرصه‌های مختلف با اقتدار و موفق هستیم و حرفی برای گفتن در جامعه جهانی داریم همه اینها مدیون خون شهدا است.

وی تاکید کرد: شهدای ما همیشه خطوط قرمز انقلاب و اسلام را رعایت می‌کردند و هیچ وقت از پاسداری این انقلاب کوتاهی نمی‌آمدند، همه ما باید همواره نسبت به حفظ دستاوردهای انقلاب توجه داشته باشیم و همیشه خود را در مسیر شهدا قرار دهیم و مراقب توطئه و مکر دشمنان باشیم چون دشمنان به دنبال اختلاف در بین آحاد ملت ایران است.

انتهای پیام
captcha