بیانیه رئیس سازمان دارالقرآن در باب تشکیل اتحادیه واحد کشوری
کد خبر: 3911610
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱

بیانیه رئیس سازمان دارالقرآن در باب تشکیل اتحادیه واحد کشوری

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با تشکیل اتحادیه واحد کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع) بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در رابطه با تشکیل اتحادیه واحد کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت(ع) بیانیه‌ای منتشر کرد که متن این بیانیه به شرح ذیل است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

وَإِنَّ هَذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاتَّقُونِ(مؤمنون / 52)

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با تلاش و مجاهدت شهدای گرانقدر و زعامت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با هدف اعتلا و احیای آرمان‌ها و احکام دین مبین اسلام و با تکیه بر امواج خروشان مردم با ایمان و اعتقاد به مبانی قرآن کریم شکل گرفت و تداوم این راه ارزنده نیز تحت راهبری مقام معظم رهبری حضرت آیتالله‌العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در بستر مردمی خود جریان یافت.

این مشخصه‌های مهم، یعنی دینی و مردمی بودن حرکت عظیم انقلاب، همواره خصلت بزرگ تمامی حرکت‌ها و جریان‌های اجتماعی کشور بوده و خواهد بود. رشد و تعالی امور قرآنی کشور نیز برخوردار از همین ویژگی بوده و مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع) همواره به عنوان محور ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) در جامعه و بستر اجرای سیاست‌های قرآنی کشور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این راستا اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور و اتحادیه مؤسسات مردمی و تشکل‌های قرآن و عترت کشور به منظور ایجاد و تقویت زمینه‌های هماهنگی، همسویی و تعامل بین مؤسسات قرآنی و نیز ارتقای جایگاه مؤسسات قرآنی، مردمی و دفاع از حقوق آن‌ها شکل گرفتند. لیکن بنا به ضرورت تشکیل اتحادیه واحد، جهت تحقق اهداف مذکور، حسن هماهنگی و هم‌افزایی در انجام وظایف، پرهیز از تفرقه و موازی‌کاری در عرصه ارائه خدمات و ایجاد وحدت و حفظ منافع عمومی مؤسسات قرآنی، مردمی، براساس تصمیم اعضای دو اتحادیه پیشین، مقرر شد تا اتحادیه‌ای واحد تشکیل شود.

سازمان دارالقرآن الکریم نیز رجاء واثق دارد، مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت با حضور حداکثری در انتخابات اتحادیه مزبور، نقش اساسی خود را در تحقق اهداف عالیه فوق‌الذکر و تقویت و گسترش مشارکت‌های مردمی در امور قرآنی به نحو احسن ایفا کنند و در بنای جامعه نمونه اسلامی (اسوه) که بتواند الگو و شهیدی بر همگی مردم باشد، توفیق یابند.
به امید ظهور و حکومت جهانی مهدی آل محمد(ص)
ومن اللّه التوفيق وعليه التكلان
مهدی اخوان‌صباغ
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم»

انتهای پیام
captcha