«نسیم وحی» از شبکه اشراق به روی آنتن می‌رود
کد خبر: 3910203
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳

«نسیم وحی» از شبکه اشراق به روی آنتن می‌رود

مسئول امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برنامه «نسیم وحی» برای آموزش قرآن، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر قرآنی از شبکه اشراق به روی آنتن می‌رود.

برنامه قرآنی «نسیم وحی» از شبکه اشراق به روی آنتن می‌رودحجت‌الاسلام اسماعیل مرادخانی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های قرآنی تعطیل شده است و امکان بهره‌مندی از آموزش‌ها، محافل و نسشت‌ها وجود ندارد. به همین دلیل راه‌های دیگری از جمله استفاده از ظرفیت صدا و سیما و شبکه‌های مجازی اندیشیده شد.

وی از راه‌اندازی برنامه قرآنی در صدا و سیمای مرکز زنجان با نام «نسیم وحی» با همکاری اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: از این هفته تولید برنامه کلید می‌خورد و روزهای آینده از شبکه اشراق پخش خواهد شد. در این برنامه‌، آیتم‌هایی مانند حفظ مجازی قرآن، شناسایی استعدادهای برتر و پرورش آن‌ها برای مسابقات و نیز شناسایی و معرفی هیئت‌های قرآنی پیش‌بینی شده است.

مرادخانی در مورد مرکز حفظ مجازی قرآن بیان کرد: این مرکز قرار بود در زینبیه اعظم راه‌اندازی شود که به دلیل تعمیرات ساختمان به تعویق افتاده است، دارالقرآن زنجان نیز این توانایی را دارد کار را به دست بگیرد ولی باز هم مشکلات مالی پیش‌رو قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مؤسسات قرآنی فعال در زمینه حفظ نیز برای آموزش مجازی قرآن اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: متاسفانه بودجه قرآنی نداریم و شیوع کرونا هم بودجه سایر بخش‌ها را تحت تأثیر قرار داده و مشکلات مالی دست ما را برای توسعه فعالیت‌ها بسته است.

مرادخانی یادآور شد: طرح جدید حفظ قرآن کریم به صورت تلفنی و غیرحضوری در رشته‌های حفظ تخصصی، نیمه‌تخصصی و عمومی ویژه عموم بانوان و آقایان علاقه‌مند اجرا خواهد شد و پس از ثبت‌نام از علاقه‌مندان برای حضور در دوره، گزینش به عمل می‌آید و همچنین دوره تثبیت نیز در کنار حفظ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روی آوردن به  قرآن و معنویت جامعه را از گزند آسیب‌ها دور نگه می‌دارد، ابراز کرد: باید با اجرای برنامه‌های قرآنی، فرهنگ قرآنی را در جامعه تزریق کنیم، زیرا در این صورت شاهد کم شدن میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha