بانک اطلاعاتی حافظان قرآن در زنجان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3908651
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

بانک اطلاعاتی حافظان قرآن در زنجان راه‌اندازی می‌شود

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد حفاظ وجود ندارد، گفت: بانک اطلاعاتی حافظان قرآن راه‌اندازی می‌شود.

بانک اطلاعاتی حافظان قرآن در زنجان راه‌اندازی می‌شودحجت‌الاسلام اسماعیل مرادخانی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مرحله کتبی آزمون طرح تشویقی حفاظ در سال گذشته برگزار شد، اما به دلیل شیوع کرونا مرحله شفاهی باقی مانده است که مقرر شده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این آزمون از یک مرداد تا ۳۱ شهریورماه برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه 129 نفر از سطح استان در مرحله کتبی آزمون طرح تشویقی حفاظ پذیرفته شدند، ابراز کرد: آزمون شفاهی در دارالقرآن به نحوی برگزار می‌شود که مستلزم اجتماع نباشد و متسابقین به شکل انفرادی با رعایت فاصله‌گذاری از مسئولان برگزاری مسابقه و داوران در سالن حضور می‌یابند و پس از پایان فرآیند، نفر بعدی وارد می‌شود.

این مسئول به چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل اینکه ثبت‌نام فقط از طریق سایت امکان‌پذیر بود، عده‌ای نتواستند در این مسابقه نام‌نویسی کنند و تعداد شرکت‌کنندگان کاهش یافته است و مرحله شهرستانی و استانی این مسابقات نیز قرار است 17 مردادماه برگزار شود.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن اوقاف در رشته‌های محتلف از جمله قرائت، حفظ، دعاخوانی، تواشیح و تفسیر قرآن پراکندگی دارند، برای هر رشته و به تفکیک خانم‌ها و آقایان، مکان مجزا در نظر گرفته خواهد شد تا فواصل مناسب رعایت شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای تربیت 10 میلیون حافظ در کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه موسسات و دستگاه‌های مختلفی در تربیت حافظان قرآن فعالیت می‌کنند، اطلاعات دقیقی از تعداد حفاظ در اختیار نداریم اما راه‌اندازی سامانه جامع بانک اطلاعاتی حفاظ در دستور کار اوقاف قرار دارد.

مرادخانی با بیان اینکه شیوع کرونا برخی موسسات قرآنی را به آستانه تعطیلی برده است، یادآور شد: اکنون تعداد قرآن‌آموزان موسسات کاهش یافته و آن‌هایی که از مکان آموزشی استیجاری استفاده می‌کردند، با مشکلات مالی مواجه‌اند تصمیم به تعطیلی موسسه گرفتند.

وی به راه‌اندازی آموزش‌های مجازی قرآن اشاره کرد و افزود: یک مرکز آموزش مجازی در زینبیه اعظم تأسیس خواهد شد که در حال حاضر اتاق مورد نظر در زینبیه تعمیر و بازسازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha