تعیین تکلیف مدیریتی در سایه ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3904922
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

تعیین تکلیف مدیریتی در سایه ادغام اتحادیه مؤسسات قرآنی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر اتحادیه مدغم قرآنی تقویت شود، مؤسسات قرآنی به سرانجام مدیریتی خواهند رسید.

دستیابی به سرانجام مدیریتی در سایه ادغام مؤسسات قرآنیحجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به حضور وزیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته در مجلس یازدهم اظهار کرد: و‌زیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس و معاونان سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولان کانون مساجد و... با حضور در مجلس گزارشی را از حوزه‌های مختلف نظارتی نشریات و موارد مختلف ارائه کردند.

وی با بیان اینکه گزارش در حوزه قرآنی از سوی مسئولان وزارتخانه قابل قبول بود، گفت: جامعه قرآنی با چالش‌های بودجه‌ مواجه و مسئله کاملاً مشهود است. شاید به سبب نوع نگاه مجلس دهم نتوانستیم بودجه‌های قرآنی را ارتقا دهیم و در برخی از جاها مثل جدول شماره ۱۷ مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان از بودجه قرآنی و فرهنگی کاسته شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اقدام خوب ادغام دو اتحادیه قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی افزود: اگر این اتحادیه را معاونت قرآن و عترت تقویت کند، حتماً مؤسسات قرآنی به سرانجام مدیریتی خواهند رسید. همچنین، اهم فعالیت‌های قرآنی رسیدن به تربیت حفاظی است که مد نظر رهبر انقلاب بوده و طبق فرموده ایشان باید ۱۰ میلیون حافظ در کشور تربیت شود اما متأسفانه هنوز به این مهم دست پیدا نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های قرآنی صورت‌گرفته است، گفت: امیدواریم سرانجام بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha