تشکیل اتحادیه واحد مؤسسات قرآنی در تیرماه / اجازه بروز هیچ اختلافی را نمی‌دهیم
کد خبر: 3904620
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ خبر داد:

تشکیل اتحادیه واحد مؤسسات قرآنی در تیرماه / اجازه بروز هیچ اختلافی را نمی‌دهیم

رئیس سازمان دارالقرآن از ادغام قطعی اتحادیه مؤسسات قرآنی و تشکیل اتحادیه واحد مؤسسات قرآنی در تیرماه خبر داد و گفت: در این راستا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور ۳۰۰ مؤسسه قرآنی دارالقرآن و ۳۰۰ مؤسسه قرآنی وزارت ارشاد اتحادیه مدغم در تیرماه تشکیل و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغبه گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن کریم، امروز، 24 خردادماه در دیدار با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی و کارشناسان قرآنی شهرستان‌های استان کردستان، اظهار کرد: فرصت پرداختن به فرهنگ قرآنی در استان کردستان فراهم است.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فعالیت و حرکت جامعه قرآنی یک فعالیت راهبردنگاری و راهبردنویسی است، افزود: قرآن کتاب راهبردی و کتاب زندگی است و پیامبر اکرم(ص) این کتاب آسمانی را به ما سپرد تا راه سعادت آخرت و دنیوی خود را از آن استخراج کنیم.

حجت‌الاسلام اخوان‌صباغ با تأکید بر اینکه قرآن نباید فقط کتاب تبرک جستن قبل از سفر و یا عزاداری‌ها باشد، تصریح کرد: قرآن کتاب زندگی است و آیات قرآن و ظواهر قرآن به ما قواعد زندگی و درس زندگی را آموزش می‌دهد. قرائت، تلاوت، روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن مقدمه حرکت در مسیر قرآن است و همانگونه که وضو برای نماز واجب و نماز بی‌وضو هم فایده ندارد، فراهم کردن این مقدمات قرآن بدون سبک زندگی قرآنی فایده‌ای ندارد.

رئیس سازمان دارالقرآن با تأکید براینکه برای داشتن زندگی قرآنی نیاز به قرائت، حفظ و روخوانی قرآن داریم، اظهار کرد: در این راستا باید زمینه سبک زندگی قرآنی را همزمان با تلاوت و حفظ قرآن در زندگی شخصی خود نیز فراهم کنیم. مردم قرآن را مقدس می‌شمارند، اما تعداد کسانی که روزانه به تلاوت قرآن می‌پردازند، بسیار اندک است، امروز جوانانی در جامعه اسلامی هستند که تلاوت ساده قرآن را بلد نیستند و این آسیب بسیار بزرگ برای جامعه ماست.

حجت‌الاسلام صباغ بیان کرد: هرچند فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته بعد از انقلاب با فعالیت‌های صورت گرفته پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست، اما تا رسیدن به حد مطلوب و قرآنی شدن جامعه فاصله زیادی داریم.

وی با تأکید بر اینکه منبر قرآنی، مساجد قرآنی و جلسات خانگی قرآن باید روز به روز بیشتر در جامعه ترویج باید، اظهار کرد: حرکت و رسیدن به حد مطلوب و ایجاد سبک قرآنی بین تمام افراد جامعه برای ما امر مهم و خطیر است.

رئیس سازمان دارالقرآن از ادغام قطعی اتحادیه مؤسسات قرآنی و تشکیل اتحادیه واحد مؤسسات قرآنی در تیرماه خبر داد و بیان کرد: در این راستا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور 300 مؤسسه قرآنی دارالقرآن کریم و 300 مؤسسه قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجمع قرآنی اتحادیه مدغم در تیرماه تشکیل و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز خواهد کرد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم که تمام مؤسسات قرآنی در این امر ما را یاری دهند و نباید اجازه ورود هیچ اختلافی را در تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی را داد چراکه با تشکیل اتحادیه مدغم در فضای اتحاد و همدلی مؤسسات قرآنی می‌توان در پیشبرد اهداف قرآنی جامعه مؤثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام صباغ مؤسسات و خانه‌های قرآنی را نماد مردم‌سالاری دینی دانست و یادآور شد: باید روز به روز این حرکت مردمی را تقویت کنیم و اتحادیه مؤسسات قرآنی یکی از نهادهای مردمی است که باید تقویت شود.

وی در پایان اظهار کرد: اگر با وجود تشکیل اتحادیه مؤسسات قرآنی کار مردم زمین بماند، نشان‌دهنده این است که مؤسسات قرآنی از فلسفه وجودی خود دور مانده است. در سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن کریم با شعار «هدایت زیست بوم فرهنگی کشور» موظفیم از نهادهای مردمی حمایت و پشتیبانی کنیم و تصمیم مردم را به رسمیت می‌شناسیم.

انتهای پیام
captcha