اعطای وام بلاعوض به 3 هزار مؤسسه قرآنی
کد خبر: 3903536
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
قربانی خبر داد:

اعطای وام بلاعوض به 3 هزار مؤسسه قرآنی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: مقرر شد که در صورت تخصیص اعتبار، تسهیلات بلاعوض به سه هزار مؤسسه قرآنی کشور اعطا شود.

اعطای وام بلاعوض به 3 هزار مؤسسه قرآنیرحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن اعلام این خبر که شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بودجه‌ای را به بخش مؤسسات قرآنی تخصیص خواهد داد، گفت: مقرر شد که 50 درصد از  این بودجه‌ به همه مؤسسات اعم از مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب کمک بلاعوض تخصیص یابد. بنابراین فرمی مشترک به اتحادیه‌های استانی ارسال شد تا در اختیار مؤسسات قرار داده شود و گزارشی از اهم فعالیت‌های‌شان در سال 98 ارائه شود. به هر مؤسسه‌ قرآنی که این فرم را تکمیل کند، حداقل یک میلیون تومان به حساب مؤسسه واریز می‌شود و این موضوع از ابتدای هفته جاری از سوی اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها در حال پیگیری است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه تا چه زمانی فرصت ارسال فرم‌های تکمیل شده است، افزود: به محض ارسال فرم‌ها، پس از بررسی و اطلاع از وضعیت فعالیت‌های مؤسسات این اعتبار واریز می‌شود.

قربانی در پاسخ به این سؤال که آیا اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت نیز با این اتحادیه هماهنگ عمل می‌کند؟ اظهار کرد: هر دو اتحادیه در کنار یکدیگر به صورت مشترک و در قالب کمیته‌ ۱۶ نفره در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی درباره اینکه مجموع اعتبار تخصیص یافته چه میزان است؟ گفت: این مبلغ هنوز پرداخت نشده اما مقرر بود که تقریباً حدود سه میلیارد تومان از بودجه سال 98 اعطا شود تا به سه هزار مؤسسه قرآنی براساس تکمیل فرم‌ها و ارائه گزارش، اعطا می‌شود.

قربانی اظهار کرد: همچنین با کمیته مشترک فوق نیز مقرر شد در صورت تخصیص سه میلیارد تومان دیگر، این هزینه در قالب اولویت‌های برنامه‌ای که اتحادیه اعلام می‌کند(با انجام روند نهایی ادغام اتحادیه‌ها و سیاست‌هایی که پیش می‌آید)، هزینه‌ها به مؤسسات اعطا شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پاسخ به اینکه زمان دریافت این اعتبارات مشخص است؟ گفت: بخش اول بودجه تا آخر خردادماه واریز می‌شود.

انتهای پیام
captcha