نهادینه‌شدن فرهنگ عاشورا؛ راهی برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب
کد خبر: 3838105
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱

نهادینه‌شدن فرهنگ عاشورا؛ راهی برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: نهادینه شدن فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) تنها راه موثر و ایمن برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی ایران است.

نهادینه‌شدن فرهنگ عاشورا؛ راهی برای رسیدن به اهداف عالی انقلاببه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 5 شهریورماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دشمنان در راستای مبارزه با اسلام ناب و فرهنگ تشیع، اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام داده و توطئه‌های گوناگونی در دست اجرا دارند.

وی ادامه داد: دشمن در این مسیر از تمام امکانات و وسایل استفاده می‌کند تا به اهداف خود برسد اما در طول این 40 سال هیچ زمانی موفق نبوده‌ است.

آیت الله ناصری بیان کرد: ضربه فرهنگی، متلاشی کردن فرهنگ خانواده، تضعیف بنیان خانواده با پرورش و همراهی فرزندان ما با سگ به عنوان مهمترین برنامه‌های دشمنان برای ضربه به ما است که باید هوشیار باشیم و برای مقابله با آنها برنامه ریزی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید چالش‌های فرهنگی جامعه و راه حل برای رفع آن را پیدا کرده و به مسئولان اطلاع‌رسانی کنند گفت: در این حرکت باید حتما هدف از زندگی و انقلاب را به خوبی بدانیم و بر این اساس گزارش‌های خود را تنظیم کنیم.

وی حضور پیرغلامان و خادمان حسینی از داخل و خارج کشور در یزد به عنوان حسینیه ایران نشان از عشق مردم به اهل بیت و امام حسین (ع) دانست و گفت: در این زمینه و با توجه به حضور گردشگران خارجی در استان باید به خوبی برنامه ریزی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تصریح کرد: نهادینه شدن فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) تنها راه موثر و ایمن برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام گندمی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست گفت: در سال های قبل علی رغم دستورات نماینده ولی فقیه اشعار در روز اول محرم ارائه می‌شد اما امسال از ماه رمضان موضوع و اشعار هیئت‌ها را رصد کردیم و با حضور مسئولان در جهت بهبود کیفیت و محتوای اشعار مداحان تلاش کردیم.

وی با اشاره به اینکه در موضوع هیئت‌ها 5 موضوع دارای اهمیت است بیان کرد: مدیران هیئت، شعرا، محتوا، خواننده، مردم و میزبانان از جمله این بخش‌ها است.

captcha