«مکتب نرگس رباط کریم»؛ مؤسسه برتر هفته
کد خبر: 3773844
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مؤسسه برتر ایکنا/77

«مکتب نرگس رباط کریم»؛ مؤسسه برتر هفته

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآن و عترت مکتب نرگس از سال 1382 فعالیت خود را در سطح شهرستان رباط کریم آغاز کرد.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌ عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌شود.
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 76 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه قرآن و عترت مکتب نرگس رباط کریم بپردازیم.
جرقه‌ راه‌اندازی مؤسسه‌ مکتب نرگس از سال ۸۲ در طبقه دوم منزل مسکونی پدر «زهرا درخشانی» در رباط کریم، توسط دو نفر از بانوانی که طرح زبان‌آموزی قرآن بشارت را گذرانده‌ بودند، زده شد. زهرا درخشانی پس از بازنشستگی در سال 86 به طور مستقیم به مدیریت این مؤسسه پرداخت.
مؤسسه مکتب نرگس با هدف تربیت مربیان قرآن، دوره‌های تربیت مربی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ و ... را برپا می‌کند و در کنار آن نیز دوره‌های آموزش عمومی به فراخور و درخواست مخاطبان نیز چون طب سنتی و طب اسلامی، خیاطی، آموزش چرتکه، دوره آموزش انفورماتیک با مجوز از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای و ... را برپا می‌کند.
همچنین پس از بخشنامه سازمان تبلیغات اسلامی مبنی بر اینکه مؤسسات می‌توانند دوره‌های مهد قرآن را برپا کنند، اقدام به راه‌اندازی مهد قرآن کرد که مورد استقبال قرار گرفت.
یکی از برنامه‌های این مؤسسه برپایی دوره‌های رایگان برای افراد دارای توان مالی کم است تا در صورت علاقه‌مندی، راهی برای تشویق و ایجاد انگیزه برای حضورشان در دوره‌های آموزش قرآن باشد.
یادآوری می‌شود، مؤسسه قرآن و عترت مکتب نرگس در شهر رباط کریم، خیابان شهید نظردهی(گرجی)، کوچه شهید بهاری، پلاک 28 است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات اداری با شماره تلفن‌های ۵۶۴۲۹۴۵۹ و ۵۶۴۲۵۰۷۵ تماس بگیرند.
انتهای پیام

captcha