هر استان دارای 2 سازمان مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی می‌شود
کد خبر: 3691918
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
ملازاده:

هر استان دارای 2 سازمان مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی می‌شود

گروه اجتماعی-جانشین معاون وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان بیان کرد: طی تفاهم نامه‌ای که وزارت کشور با سازمان استخدامی طی 10بند انجام داد قرار شد در هر استان دو سازمان مردم نهاد در موضوع حقوق شهروندی تاسیس شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی ملازاده، جانشین معاون وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان در نشست آموزشی دبیران ستاد صیانت دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی که امروز،26 بهمن ماه در شعبه مرکزی بانک تجارت برگزار شد، با بیان اینکه آمریکا از اول شکل گیری انقلاب تاکنون سیاست‌های خصمانه برای براندازی این نظام داشته است، گفت: رویکرد این کشور برای براندازی نظام از جنگ سرد، تحریم‌ها و... به جنگ نرم و فروپاشی نهاد خانواده تغییر پیدا کرده است.
وی ادامه داد: اگر امروز آسیب‌های اجتماعی در کشورمان به معضل جدی تبدیل شده است به این دلیل است که دشمنان نظام همچون آمریکا نهاد خانواده را هدف و سعی در فروپاشی آن دارند و متاسفانه به تذکرات و هشدارهای رهبری که از سالیان قبل تاکنون اعلام می‌کردند همچون ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی، جنگ نرم و... توجه نکردیم. نهاد خانواده و تحکیم آن یکی از راهکاری اساسی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است ولی متاسفانه دستگاه‌های فرهنگی هیچکدام در این راستا کار فوق العاده‌ای تاکنون انجام نداده‌اند بطوریکه در جلسه محرمانه‌ای که رهبری با دستگاه‌ها داشتند ایشان خطاب به یکی از دستگاه‌های فرهنگی اعلام کردند که دستگاه شما متاسفانه کار فرهنگی مناسبی برای مقابله با این هجمه‌ها انجام نداده است.
ملازاده با بیان اینکه در اثر این هجمه‌ها و غفلت دستگاه‌ها، آسیب‌های اجتماعی به حدی رسید که مقام معظم رهبری خود شخصاً به این عرصه ورود و تاکید بر کاهش آن داشتند، گفت: ایشان در جلساتی که با سران سه قوه و دستگاه‌ها در این خصوص دارند بارها تاکید بر کار فوق العاده برای کاهش آسیب‌ها داشتند بطوریکه در آخرین جلسه که 23 آبان ماه سال جاری برگزار شد، ایشان عنوان کردند آمارهایی که برخی از دستگاه مبنی بر کاهش یک الی دو درصدی برخی آسیب‌ها همچون طلاق و اعتیاد می دهند رضایت بخش نیست و باید کار فوق العاده بیشتری انجام شود.
جانشین معاون وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان تاکید کرد: کار فوق العاده به معنای برخورد عادی نیست بلکه باید تحول آفرین باشد. متاسفانه میزان رضایت مردم از نظام اداری کشور پایین است که این خود یک آسیب جدی محسوب می‌شود و در ستاد صیانت از حقوق شهروندی اولویت و اهداف اصلی، بالا بردن میزان رضایت مردم از نظام اداری است.
وی ادامه داد: هدف تمامی دستگاه‌ها باید بالا بردن میزان رضایت مردم و پاسخگویی صحیح به آن‌ها باشد البته نکته بسیار ظریف و مهمی که نباید از آن غافل شد رضایت مردم به معنی انجام تمام خواسته‌ها نیست بلکه انجام خواسته‌ها و مطالبات بر اساس قانون و چهارچوب است ولی دستگاه‌ها هم مد نظر داشته باشند که باید ارباب رجوع را به درستی اقناع کنند و با گفتن جمله نه و نمی‌شود و... بپرهیزند.
ملازاده با اشاره به اینکه وضعیت پوشش ظاهری کارکنان و دستگا‌ها اگر نامناسب و خلاف شئونات عفاف و حجاب باشد یک آسیب اجتماعی جدی به شمار می‌رود گفت: ما در حقوق شهروندی به دنبال این هستیم که عفاف و حجاب در جامعه به ویژه در دستگاه‌ها به درستی نهادینه شود که برای تحقق این امر نیازمند انجام کارهای فرهنگی و آموزش‌های فوق العاده هستیم نه برخورد سلبی و امنیتی. زمانی عفاف و حجاب در جامعه تبیین و نهادینه می‌شود که بتوانیم کار فرهنگی درستی در این خصوص انجام دهیم.
جانشین معاون وزیر کشور در ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان با اشاره به اینکه رهبری تاکید ویژه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های موسسات مردم نهاد در رفع مشکلات جامعه دارند، گفت: دولت و دستگاه‌ها نمی‌توانند به تنهایی مشکلات را رفع کنند و دستگاه‌ها موظف هستند وظایف خود را به موسسات مردم نهاد برون سپاری کنند البته با این شرط که نظارت مستمر و جامعی نسبت به عملکرد آنها انجام شود.
ملازاده درپایان بیان کرد: طی تفاهم نامه‌ای که وزارت کشور با سازمان استخدامی کشور طی 10بند انجام داد قرار شد در هر استان دو سازمان مردم نهاد در موضوع حقوق شهروندی تاسیس و علاوه بر آن بازررسی‌ها از دستگاه‌ها در حوزه حقوق شهروندی توسط این موسسات بصورت واحد انجام شود.در حوزه عفاف و حجاب هم با تفاهم‌ای که با ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور صورت گرفت قرار شد بازرسی دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب نیز به صورت یکجا توسط ستاد حقوق شهروندی صورت گیرد./انتهای پیام

captcha