ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار ضعیف است
کد خبر: 3656456
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

ارتباط دانشگاه با صنعت بسیار ضعیف است

گروه اقتصادی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نباید اجلاس‌های علمی محدود به چند دانشگاه شود بلکه کلیه مراکز علمی، حوزوی و اقتصادی باید چنین برنامه‌هایی را دنبال کنند ارتباط دانشگاه با صنعت در توسعه اقتصادی بسیار مهم است ولی متاسفانه این ارتباط در کشور ما بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در چهاردهمین همایش ملی ساخت و تولید ایران که امروز، سه شنبه دوم آبان‌ماه در دانشگاه صنعتی اراک برگزار شد، گفت: موتور توسعه با عزم جهادی نیروهای مفید و صاحب نظر می‌چرخد، امروز دانشگاه‌ها باید برای تربیت نیروی انسانی کارآمد اهتمام بورزند.
وی ادامه داد: دانشگاه باید نقاط ضعف و چالش‌های بخش صنعت را رصد و راهکار ارائه دهد یکی از راه‌های تحقق این امر برگزاری اجلاس علمی است که زمینه رصد موضوعات و بررسی راهکارها را برای اساتید، دانشجویان و صاحب نظران فراهم می‌آورد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه برگزاری اجلاس‌های علمی باید فراگیر شود، گفت: نباید این اجلاس‌ها محدود به چند دانشگاه شود بلکه کلیه مراکز علمی، حوزوی و اقتصادی باید چنین برنامه‌هایی را دنبال کنند ارتباط دانشگاه با صنعت در توسعه اقتصادی بسیار مهم است ولی متاسفانه این ارتباط در کشور ما بسیار ضعیف است.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: استان مرکزی دارای سه هزار واحد صنعتی است که بیشتر این واحدها به دلیل نداشتن«واحدهای تحقیق و توسعه» با مشکلات جدی روبرو هستند بخش مهمی از رفع این مشکل با سرمایه دانشگاهی و مشارکت دانش آموختگان محقق می‌شود.
وی تاکید کرد: امروز دانشگاه‌ها از رسالت اصلی خود که همان ایده‌پردازی، تحقیقات کاربردی، تربیت نیروی ماهر برای صنعت است، دور شده‌اند امروز بیش از گذشته نیاز به حضور دانشگاه‌ها در عرصه مونتاژ و مهندسی معکوس داریم تا زمانی که چشم ما به سرمایه‌گذار خارجی، فروش بشکه‌های نفت برای تزریق اعتبار به بخش صنعت باشد، از صنعت بیمار و وابسته نجات نخواهیم یافت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  با بیان اینکه باید در زمینه مهارت‌های تئوری و نظری با عرصه عمل آشتی ایجاد شود، گفت: این مساله باید در نظام آموزشی کشور توسعه یابد و دانشگاه‌ها باید در این زمینه پیشگام باشند و بتوانند ظرفیت‌های توسعه دانش فنی و توانمندی نیروی انسانی را به شیوه موثری ارتقا دهند.
آیت‌الله دری نجف آبادی در پایان بیان کرد: باید دبیرخانه فعال جهت پیگیری مصوبات در سطح ملی ایجاد شود و علاوه بر آن برای اینکه بتوانیم در کشور توسعه متوازن به ویژه در بخش صنعت داشته باشیم علاوه بر داشتن بانک مشاوره باید به دنبال توسعه شرکت‌های دانش بنیان باشیم.
captcha