شرط استقبال جوانان از برنامه قرآنی استفاده از زبان مشترک است
کد خبر: 3638812
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
حاج علی‌بیگی:

شرط استقبال جوانان از برنامه قرآنی استفاده از زبان مشترک است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: مدیر مرکز قرآنی باید متوجه باشد که نوجوان امروز با نوجوان 5 سال قبل متفاوت است، جوان امروز از دین گریزان نیست هر جا برنامه دینی درست پیاده شد استقبال جوانان را هم شاهد بودیم در واقع باید زبان نسل امروز را یاد گرفت.

علیرضا حاج علی‌بیگی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به شیوع آسیب‌های اجتماعی گفت: مناطق حاشیه نشین منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است که باید مدیریت شود. اولویت دادن به شناخت و درمان فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی آسیب‌های اجتماعی را ساماندهی می‌کند. 
حاج علی‌بیگی اظهار کرد: آسیب اجتماعی چند بُعدی است. صرف آموزش و مباحث فرهنگی نمی‌تواند اثرگذار باشد مشکلات  اقتصادی، وضعیت سیاسی و...در کنار هم باید دیده شود از نقش اعتقادات دینی در کاهش آسیب‌ها نمی‌توان غافل شد، از بسیاری از آسیب‌ها با تقویت ارزش‌های دینی پیشگیری می‌شود؛ لذا تربیت همسو با دین به ویژه اگر توسط زوجین جوان جدی گرفته شود از آسیب اجتماعی پیشگیری می‌کند.
حاج علی‌بیگی ادامه داد: والدین جوان اول باید به سبک زندگی اسلامی اهتمام داشته باشند بعد انتظار فرزندان صالح. ایجاد مراکز قرآنی پویا همراه با مباحث عترت در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار یکی از ابزارهای تسهیل کاهش آمار آسیب اجتماعی است.
وی تأکید کرد: امروز کم توجهی به سبک زندگی قرآنی در مراکز قرآنی احساس می‌شود، مؤسسات قرآنی می توانند با استفاده از ظرفیت قرآن و عترت در کاهش ناهنجاری‌ها سهم داشته باشند. سیره رضوی نسخه کلیدی و اثرگذاری در اخلاق است که اگر احصا و به زبان امروز به جامعه عرضه شود مورد استقبال جوانان قرار می‌گیرد. 
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: مراکز قرآنی باید با برنامه کار قرآن و عترت را دنبال کنند، مدیر مرکز قرآنی باید ایده پرداز و آگاه به تکنیک جذب و دارای ذهن برنامه‌ریز باشد در این صورت می‌توان انتظار داشت فرهنگ قرآنی رشد  کند. 
حاج علی‌بیگی تصریح کرد: مدیر و مربی مرکز قرآنی باید متوجه باشد که نوجوان امروز با نوجوان 5سال قبل متفاوت است پس باید متناسب با نسل امروز هدف گذاری کند، راه‌های نفوذ و اثرگذاری را آموزش ببیند، برخلاف نظر برخی بنده اعتقاد دارم جوان امروز از مباحث دینی گریزان نیست هرجا برنامه دینی درست پیاده شد استقبال جوانان را هم شاهد بودیم درواقع باید زبان نسل امروز را یاد گرفت.
captcha