ثبت‌نام 7 میلیون دانش‌آموز در مقطع ابتدایی
کد خبر: 3636087
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
حکیم‌زاده خبر داد:

ثبت‌نام 7 میلیون دانش‌آموز در مقطع ابتدایی

گروه اجتماعی: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌‌وپرورش گفت: تا این لحظه 7 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌‌وپرورش، امروز، ۷ شهریورماه در جمع خبرنگاران گفت: تا این لحظه 7 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی ثبت‌نام کردند. 
وی ادامه داد: برای ثبت‌نام 100 درصدی کودکانی که در سن مدرسه قرار دارد صدور کارت حمایت تحصیلی را در نظر گرفتیم بر اساس مصوبه هئیت وزیران، وزارت کشور موظف شد با همکاری آموزش‌وپرورش فرصتی را فراهم کند تا کودکانی که دچار مشکل اوراق هویتی هستند بتوانند در مدرسه ثبت‌نام کنند.
حکیم‌زاده افزود: 19 تیرماه 96 ابلاغیه‌ای از طرف وزارت کشور برای تمام استانداران ارسال شد که بر اساس آن باید فرمانداری‌ها از کودکانی که مشکل اسناد هویتی دارند ثبت‌نام و کارت هدایت تحصیلی برای آنها صادر کنند،24 شهریورماه امسال از طریق آموزش‌وپرورش نیز نامه‌ای به مدیران کل در استان‌ها ارسال شد تا براساس این دستورالعمل این امکان را فراهم کنند که هر دانش‌آموزی که کارت حمایت تحصیلی دریافت کرده بتواند در مدارس ثبت‌نام کنند و نیازی به شناسنامه و سایر مدارک هویتی نداشته باشد. زمان ثبت‌نام برای دریافت کارت حمایت تحصیلی از 30 تیرماه تا 30 مردادماه بوده که فرمانداری‌ها به حسب ضرورت می‌توانستند این مهلت را 15 روز تمدید کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌‌وپرورش با اشاره به سیاست‌های آموزش ابتدایی گفت: همه برنامه‌ها و طرح‌های آموزش ابتدایی در راستای تقویت دینی معلمان و دانش‌آموزان است.
captcha