اجرای طرح با «افتخار ساخت ایران است» در اراک
کد خبر: 3619182
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
مددی خبر داد:

اجرای طرح با «افتخار ساخت ایران است» در اراک

گروه اجتماعی: رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک گفت: تمام واحدهایی که کالای صد در صد ایرانی ارائه می‌کنند شناسایی می‌شوند و لوگوی «با افتخار ساخت ایران است» را نصب خواهند کرد تا قدمی باشد در راستای منویات رهبری درباره تولید داخلی.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، جعفر مددی، رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک، امروز، 24 تیرماه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره مد و لباس استان که در مجتمع آفتاب اراک برگزار شد گفت: بهتر بود در این مراسم نماینده اتحادیه تولید کنندگان پوشاک دعوت می‌شد و طراحان لباس به تولید کنندگان معرفی می‌شدند تا طرح‌ها منجر به تولید شود.
وی ادامه داد: طراحان باید سلیقه مردم را شناسایی کنند موفقیت در تولید بستگی به عرضه و تقاضا دارد تولید بدون تقاضا، سوزاندن وقت و فرصت است، باید ببینیم خواسته‌های جوانان چیست وقتی به جوان می‌گوییم فلان لباس را نپوش باید برای جایگزین، کار خوب ارائه دهیم کاری که طراحی و رنگ آمیزی خوب داشته باشد.
مددی افزود: نباید در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برخورد قهری داشته باشیم، باید در خانواده و آموزش‌وپرورش فرهنگ سازی کرد این کار زمان بر است نباید انتظار داشت این فرهنگ به سرعت در جامعه نهادینه شود بلکه پروسه چندین ساله دارد.
رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اراک با اشاره تأکید دبیر شورای راهبردی تولید و فروش پوشاک کارگروه ساماندهی مد و لباس بر اجرای طرح «با افتخار ساخت ایران است» در استان گفت: تمام واحدهایی که کالای صد در صد ایرانی ارائه می‌کنند شناسایی می‌شوند که تقریباً 80  مغازه می‌شود و لوگوی «با افتخار ساخت ایران است» را نصب خواهند کرد تا قدمی باشد در راستای ترویج استفاده ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و منویات رهبری درباره تولید داخلی.
به گزارش ایکنا؛ محسن شریفی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم گفت: چهارمین جشنواره استانی مد و لباس همزمان با پنجاهمین جشنواره کشوری مد و لباس اسلامی از 17تا22 تیرماه برگزار شد. این جشنواره در دو بخش چادر و اجتماع و طراحی پارچه و پارچه‌سازی تشکیل و مجموعاً 135 اثر به جشنواره ارسال شد که 13 اثر در بخش چادر و 122 اثر در طراحی پارچه و پارچه‌سازی ه دبیرخانه ارسال شد.
captcha