طرح حفظ یک‌ساله قرآن در اصفهان
کد خبر: 3609399
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲
از سوی مؤسسه الرحمن انجام می‌شود؛

طرح حفظ یک‌ساله قرآن در اصفهان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طرح حفظ یک‌ساله کل قرآن‌ کریم از سوی مؤسسه الرحمن اصفهان اجرا می‌شود.

مجید ناصری، کارشناس حفظ طرح یک‌ساله مؤسسه الرحمن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب گفت: حفظ قرآن، یکی از راه‌های مفید برای انس با قرآن‌ کریم و فهم معارف والای آن است. برای موفقیت در حفظ کل قرآن، اسباب و شرایطی لازم است که اگر به آن‌ها توجه نشود، کار به سرانجام نمی‌رسد.

وی ادامه داد: یکی از اشکالات طرح حفظ یک ساله که همیشه مورد انتقاد بوده و دافعه ایجاد کرده است، ترک تحصیل یک ساله و عقب‌افتادگی تحصیلی است. در این طرح برای جبران این نقیصه، از آغاز بنا بر گذراندن پایه تحصیلی در کنار حفظ قرآن گذارده شده است و در کنار برنامه‌های قرآنی تحصیل نیز دنبال می‌شود.

ناصری افزود: در این طرح که ویژه دانش‌آموزان مقطع هفتم، هشتم و نهم است، روزانه یک کلاس برای دروس اصلی پایه تحصیلی گنجانده شده است. در این کلاس‌ها، دروس اصلی توسط معلمان کار آزموده به قرآن‌آموزان تدریس می‌شود.

وی به اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: حفظی مسلط، گذراندن پایه تحصیلی به صورت آزاد و بدون عقب افتادگی تحصیلی، فراگیری ترجمه قرآن و ادبیات عرب، برگزاری دوره تکمیلی آماده‌سازی اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث و غیره از اهداف این است.

مسئول طرح افزود: این دوره به عنوان اولین طرح حفظ یک ساله کل قرآن‌کریم است که در استان اصفهان در نظر گرفته شده است. نام‌نویسی این طرح از 6 خرداد ماه آغاز و تا 8 تیر ماه ادامه دارد که علاقه‌مندان می‌توانند با شماره‌های 32608556،34470413،35592130،33629797،42744048 تماس حاصل کنند.
گفتنی است؛ در برپایی این طرح از دو شعبه از مؤسسه ثامن الائمه به نام‌های سروش و زینبه همکاری دارند.
captcha