مراسم شام غریبان در 26 بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 3578130
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

مراسم شام غریبان در 26 بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های اوقاف در ایام فاطمیه گفت: از جمله این برنامه‌ها برگزاری مراسم شام غریبان در 26 بقعه متبرکه است.

حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی گفت: به مناسبت ایام فاطمیه بیش از 80 برنامه فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است. 
وی با اشاره به اینکه همایش رهروان یاس نبوی در 30 بقعه استان برگزار می‌شود، اضافه کرد: در این همایش که ویژه بانوان است سعی می‌شود بانوان جوان و نوجوان با سیره حضرت زهرا(س) آشنا شوند و از این شیوه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند. 
حجت‌الاسلام سلطانی تصریح کرد: در 26 بقعه متبرکه استان نیز مراسم شام غریبان پنجشنبه، 12 اسفندماه برگزار می‌شود، برپایی خیمه معرفت در 19 بقعه و غرفه مشاوره وقف در 21 بقعه از دیگر برنامه‌های ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) است. 
این مقام مسئول ادامه داد: نماز ظهر و عصر روز شهادت حضرت فاطمه(س) 12 اسفند، در 59 بقعه استان اقامه می‌شود، قرائت زیار‌تنامه فدکیه و خطبه حضرت زهرا(س) در 66بقعه، اطعام در 36 بقعه، استقرار روحانی نائب در 24 امامزاده و روحانی بومی در 40 بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های ایام فاطمیه است.
captcha