چشم امید آزادی‌‌خواهان جهان به انقلاب اسلامی ایران است
کد خبر: 3551496
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

چشم امید آزادی‌‌خواهان جهان به انقلاب اسلامی ایران است

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام ابوعقیل از شاگردان شیخ زاکزاکی در دیدار با دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خمین گفت: مردم جهان از ایران انتظار زیادی دارند زیرا ایران تنها کشوری است که در مقابل استکبار جهانی ایستاده، اگر ایران اسلامی در مقابل زورگویان کوتاه بیاید کشورهایی که به ایران امید دارند نیز عقب‌نشینی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از مرکزی، حجت‌الاسلام ابوعقیل ازشاگردان شیخ زاکزاکی از کشور نیجریه، در دیدار با دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خمین که به مناسب روز دانشجو انجام شد گفت: انقلاب اسلامی ایران نعمت است و باید قدر این نعمت بزرگ را بدانید زیرا این انقلاب اسلامی الگوی تمام کشورهای آزادی‌خواه جهان است.
وی افزود: مردم جهان از ایران انتظار زیادی دارند زیرا ایران تنها کشوری است که در مقابل استکبار جهانی ایستاده و به آمریکا نه می‌گوید، در حالیکه همه کشورها تسلیم آمریکا هستند و اگر ایران اسلامی از مقاومت در مقابل زورگویان کوتاه بیاید کشورهایی که به ایران امید دارند نیز عقب‌نشینی خواهند کرد.
حجت‌الاسلام ابوعقیل با بیان اینکه انقلاب ایران ارزش بسیاری دارد ادامه داد: ایران اسلام ناب را احیاء کرد، اما اعراب منطقه هیچ‌ گاه نتوانستد اسلام اصیل را به جهان معرفی کنند و این موضوع را می‌توان در مقایسه سفر حج با پیاده‌روی بزرگ اربعین مشاهده کرد.
این روحانی نیجریه‌ای اظهار کرد: انقلاب ایران مدیون خون شهداء و امام خمینی(ره) است وعلاقه به انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره) در بین مردم نیجریه نیز طی سال‌های اخیر به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بسیار زیاد شده است.
وی با اشاره به اینکه اكثر شيعيان نيجريه يا تازه مسلمان هستند و يا نوشيعه، تصریح کرد: این مسلمانان توسط رهبری شيخ ابراهيم زاکزاکی که از مريدان امام خمينی(ره) است شیعه شدند.
حجت‌الاسلام ابوعقیل با اشاره به تأکید رهبر ایران بر تولید داخلی گفت: بسیاری از تولیدات ایران در نیجریه به فروش می‌رسد زیرا کالاهای ایرانی بسیار مرغوب هستند و حمایت از تولید داخلی، آینده روشنی را برای ایران رقم خواهد زد.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی، دانشجویان و جوانان این کشور باید در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی تلاش زیادی کنند زیرا با سهل‌انگاری و تنبلی اهداف انقلاب پیش نخواهد رفت.
 این روحانی نیجریه‌ای با بیان اینکه نیجریه از لحاظ فکری عقب است ادامه داد: این عقب ماندگی به خاطر استعمارگران است که نمی‌خواستند ما پیشرفت کنیم و رئیس جمهور نیجریه با زورگویی هزاران نفر را می‌کشد، شیخ زاکزاکی و طرفدارانش که در مدتی زندان بودند هیچ گاه نخواستند بی‌گناهی خود را ثابت کنند اما خداوند با آزادی آنها از بند اسارت به دنیا نشان داد آنها بی‌گناه هستند.
captcha