دوام عزت جامعه اسلامی، منوط به احیای امر به معروف و نهی از منکر است
کد خبر: 3542194
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
حجت‎الاسلام حاجی صادقی:

دوام عزت جامعه اسلامی، منوط به احیای امر به معروف و نهی از منکر است

گروه سیاسی: جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران بر لزوم توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به‌منظور دوام عزت، استقلال و عظمت نظام و جامعه اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز 10 آبان در همایش بزرگ منادیان معروف که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف در امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد، گفت: یکی از بهترین مناسبت‎ها و ظرفیت‎ها به منظور اجرای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ظرفیت محرم و صفر است.
وی افزود: با حسین(ع) چیزی است که باید در مجالس عزاداری به مردم تعلیم بدهیم؛ یعنی باید به مردم بگوییم که عاشورا جاری در زمان است و باید این اصل را در جامعه رونق دهیم و در زندگی ساری و جاری کنیم.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با ذکر این مطلب که امربه معروف و نهی از منکر جایگاه بی‏نظیری در اسلام دارد، گفت: امربه معروف و نهی از منکر هیچ یک از واجبات دیگر قابل قیاس نیست و در میان فروع دین از شان ربوبی، نبوی، ولایی و مومنی برخوردار است.
وی اظهارکرد: جامعه‎ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر انجام نمی‎شود در واقع نبض حیاتی خود را از دست داده است و دیگر در آن جامعه خوبی و نیکی رشد نخواهد کرد.
وی گفت: عزت و دوام جامعه نیز با امر به معروف و نهی از منکر استمرار می‎یابد؛ در همین زمینه، پیامبر اکرم(ص) نیز فررمودند که «امت من همواره بر خیر و سعادت است تا زمانی که اهل امر به معروف باشند»؛ دلیل این امر نیز آن است که اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، افراد ناشایست و نالایق مدیریت جامعه را برعهده می‎گیرند و جامعه را به سمت زشتی‎ها هدایت می‎کنند.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: ترک این فریضه موحب محرومیت از برکات و عنایات الهی، گسترش فساد و از بین رفتن حیات در جامعه دینی و مسلط شدن افراد اشرار بر جامعه خواهد بود.
وی گفت: البته نباید این چنین تصور کرد که تسلط اشرار و ظالمین حتما باید با حضور شاه پهلوی همراه باشد بلکه ممکن است امروز نیز مسئولی کاری انجام دهد که برای رهبری نیز ایجاد دردسر کند.
وی اظهارکرد: یکی از دلایلی که دشمنان علیه این فریضه برخواسته‎اند این است که این فریضه مزاحم حاکمیت آنها است؛ امروزه بزرگ‏ترین منکر، طاغوت و بزرگ‎ترین معروف حکومت الهی است؛ با امربه معروف است که می‎توان روحیه جهادی و انقلابی را ایجاد کرد.
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه، اظهارکرد: عامل بعدی که می‎تواند امربه معروف و نهی از منکر را گسترش دهد، عنصر بی تفاوتی مردم است؛ وقتی امام حسین(ع) و جان و همه هستی خود را برای احیای این فریضه دادند ما نیز باید چنین باشیم و رهروی راه این امام باشیم.
وی گفت: حضور ایثارگران در دفاع مقدس مصداق امر به معروف بود و نشان داد که این فریضه هزینه‎هایی دارد که انسان باید به آن ملتزم باشد.
حاجی صادقی با ذکر این مطلب که جهل مردم عامل دیگر کمرنگ کننده امر به معروف در جامعه است، بیان کرد: زنده نگاه داشتن امربه معروف و نهی از منکر منوط به ایجاد یک نهضت در جامعه است؛ باید در این زمینه لغزش‎ها جربان و همه برای رسیدن به جامعه آرمانی تلاش کنیم.
وی گفت: کسی که مدعی ولایت مداری است و امربه معروف نمی‎کند، دروغگو است؛ انسان از کوتاهی خود نسبت به اجرای سخنان مقام معظم رهبری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر خجالت می‎کشد زیرا ایشان بارها تاکید کردند که همه باید نسبت به این فریضه احساس مسئولیت داشته باشند. 
حاجی صادقی با اشاره به تهدید دوری از فرهنگ و روحیه انقلابی تصریح کرد: دشمن که خود را در مقابل محو کردن نام امام راحل ناتوان می‎بیند به دنبال تحریف چهره امام در جامعه است؛ امروز دشمنان به دنبال ارائه امام ضداستکبار هستند.
وی گفت: امروز دشمن به دنبال تغییر محاسبات مسئولان، ملت و نخبگان جامعه است و هشدار رهبری در زمینه خط نفوذ در راستای هوشیاری نسبت به تغییر محاسبات است؛ در همین زمینه بیشترین تلاش دشمن برای تغییر نگرش نخبگان است.
وی اظهارکرد: با توجه به این نکته که جهت گیری جامعه در بلندمدت به دست نخبگان است، دشمن بیشترین تلاش خود را معطوف به نفوذ در میان نخبگان می‌کند.
وی در پایان بر لزوم گسترش روحیه انقلابی در میان طلاب حوزه‎های علمیه و مردم و مسئولان و... تاکید کرد.
captcha