مشاوره‌های حقوقی رایگان در مساجد تقویت شود
کد خبر: 3541200
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
بهادری:

مشاوره‌های حقوقی رایگان در مساجد تقویت شود

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: مشاوره‌های حقوقی رایگان در مساجد تأکید باید افزایش یابد، در حوزه پیشگیری نیز باید وکلا و قضات باید وارد عمل شوند، برای آگاهی عموم بهتر است آموزش در مدارس، دانشگاه‌ها یا مساجد و ... تقویت شود.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، علی بهادری، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور امروز، ششم آبان ماه در نشست بسیج حقوقدانان استان مرکزی که در دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: فعالیت‌هایی که در عرصه بسیج حقودانان در سطح استان‌ها در حال انجام است آثارش در کوتاه مدت مشاهده خواهد شد.
وی تصریح کرد: زمانیکه فرمان تشکیل بسیج توسط امام راحل صادر شد هدف براین بود که این شجره طیبه در تمامی سازمان‌ها و ادارات نهادینه شود، امام(ره) این نهال انقلاب را کاشتند و سعی کردند تا تمامی نهادها در این حوزه سهمی را ایفا کنند، چراکه با حضور تمامی اقشار در این عرصه قادر بودیم با خدمات ارزنده‌ در راه محرومیت زدایی، ایجاد رفاه و رفع مشکلات عموم مردم قدم برداریم.
بهادری یکی از اهداف تشکیل بسیج را پشتیبانی حوزه‌های مختلف در مقابله با جنگ نرم عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه دشمن از جهات مختلف اعتقادات مذهبی خانواده‌ها، فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی و ... را نشانه رفته است گام نهادن در این حوزه امری ضروری ارزیابی می‌شود.
وی بابیان اینکه اگر متولی فعالیت در حوزه بسیج تنها به یک نهاد یا ارگان سپرده می‌شد ممکن بود در خیلی از موارد دچار کوتاهی و اشتباه شویم، تصریح کرد: خدمات بسیج در اختیار دستگاه‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و مهندسی، پزشکی و ... قرار گرفته است تا شاهد درد کشیدن افراد بی‌بضاعت در جامعه نباشیم.
این مقام مسئول بر ضرورت تشکیل شورای عالی بسیج حقوقدانان تأکید کرد و افزود: این شورا در دو سطح ملی و استانی فعالیت‌های خود را تدوین و اجرایی می‌کند، اعضای شورای بسیج حقوقدانان همواره در راستای خط‌ مشی شورای عالی حرکت کرده و همین عامل باعث می‌شود تا هماهنگ‌تر حرکت کنیم و خطای ما با وجود عقل جمعی که در فضا حاکم است بسیار کم باشد.
بهادری اظهار کرد: شورای عالی بسیج حقوقدانان در تصمیم گیری، جهت دهی و اجرای برنامه نقش مهمی را ایفا می‌کند، در این شورا که تقریبا حداقل دوماهی یک‌بار برگزار می‌شود تمامی مباحث بررسی شده و دستورات لازم جهت اطلاع‌رسانی به مردم به استان‌ها ابلاغ می‌شود، در برخی از استان‌ها مانند کرمان و یزد فعالیت‌های خوبی در حوزه بسیج حقوقدانان انجام شده که می‌تواند برای دیگر استان‌ها الگو باشد.
وی بااشاره به اینکه در جلسات بسیج حقوقدانان استان‌ها آسیب‌ها و جرائم مورد واکاوی قرار می‌گیرد، در تشریح این امر گفت: بسیجیان حقوقدان در این حوزه عوامل را شناسایی کرده و بحث و تبادل نظر می‌کنند که چطور مردم را آگاه کنند تا با کمترین فرصت بهترین نتیجه را به دست آورند، ازاین رو با استفاده از کلاس‌های مشاوره که بیشتر در مساجد برگزار می‌شود باید بر آگاهی‌های عموم در خصوص مباحث حقوقی بیفزاییم.
به گفته بهادری با وجود اینکه تعهد در بسیج حقوقدانان اختیاری است و قریب به 800 حقوقدان در بسیج ثبت نام کرده‌اند، اما این تعهدات اختیاری دلیل بر این نیست که آنان از فعالیت شانه خاله کنند، همگی با عزمی جدی و همه جانبه باید دوشادوش یکدیگر حرکت کرده و مشکلات را رفع کنیم.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در پایان، گفت: مشاوره‌های حقوقی رایگان در مساجد باید تقویت شودف در حوزه پیشگیری نیز باید وکلا و قضات وارد عمل شوند و ارزیابی کنند جهت آگاهی عموم بهتر است آموزش در مدارس، دانشگاه‌ها یا مساجد و ... انجام شود، یا برای اطلاع‌رسانی به مردم از حیث آموزش وارد نشویم از حوزه دیگر وارد شویم.


captcha