کم‌رنگ شدن امر به معروف ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است
کد خبر: 3522869
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
مقدمی:

کم‌رنگ شدن امر به معروف ریشه بسیاری از معضلات اجتماعی است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل گسترش معضلات اجتماعی، کم‌رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که با احیای آن می‌توان موفق به کاهش بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره شامگاه دیروز یکشنبه 24 مردادماه، در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: این جلسات در مناسبت‌های مذهبی و با موضوع بررسی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار برای حل آنها برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج اسلام ناب محمدی در جامعه برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره در راستای اجرای باشکوه برنامه‌های فرهنگی و دینی و همچنین ترویج فرهنگ ناب اسلامی در جامعه فعالیت می‌کند.

این مسئول در ادامه با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت،‌ فرصت مناسبی برای تببین و ترویج سبک حیات طیبه اهل بیت(ع) در بین آحاد افراد جامعه است که باید از آن بهره کافی برده شود.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های مذهبی سال، تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت، گارگاه آموزشی با موضوع مهرورزی و محبت در سیره عملی معصومین (ع) درشهرستان با حضور دختران و بانوان فعال قرآنی و هیئات مذهبی بانوان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مقدمی با اشاره به مهم‌ترین آسیب­های اجتماعی که در حال حاضر جامعه ما را تهدید می‌کند، عنوان کرد: از جمله آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه می‌توان به طلاق و بیکاری اشاره کرد که انتظار می‌رود با ارائه راهکارهای مناسب این موارد قابل پیشگیری باشد.

وی با تاکید بر اینکه ورود اعتیاد و بد حجابی به محیط‌های خانوادگی و گسترش آن در میان جوانان امروزی نگران کننده است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل این امر کم‌رنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که با احیای آن می‌توان موفق به کاهش بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی شد.

captcha