امر‎به معروف ونهی‎از‎منکر اقیانوس عظیم در برابر دیگر کارهای نیک است
کد خبر: 3509561
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
حجت‎الاسلام رنجبری:

امر‎به معروف ونهی‎از‎منکر اقیانوس عظیم در برابر دیگر کارهای نیک است

گروه اجتماعی: امام‎جمعه شهرستان ماکو گفت: امر‎ به معروف و نهی از منکر فریضه بسیار مهمی بوده ودر جای جای قرآن از این فریضه به خوبی یاد شده است بطوریکه امر‎به معروف ونهی‎از‎منکر اقیانوس عظیم در برابر دیگر کارهای نیک است.

حجت‎الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‎غربی گفت: اساس و بنیان بسیاری از فرایض و فعالیتهای اجتماعی توسط فریضه امر به معروف و نهی از منکر شکل و سامان می یابد.
وی با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت:طبق قانون نیز امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای همگانی بوده وباید از میان ما افرادی باشند که به این امر می‎پردازند.
وی با اشاره به مراحل امر به معروف و نهی از منکر ازجمله قلبی، لسانی، عملی و حاکمیتی اشاره کرد و گفت:آمرین به معروف و ناهیان منکر و کسانی که این وظیفه خطیر را برعهده دارند در ابتدا امر باید خود به تذکراتی که می‎دهند عمل نمایند.
وی گفت:برای رواج دادن یک امر نیک در جامعه توسط آمران به معروف و ناهیان از منکر، باید متولیان این امر با مهربانی و دلسوزانه عمل کنند تا نتیجه عکسی گرفته نشود.
وی گفت:قبل از هر چیزی آمران به معروف و ناهیان منکر باید تمامی منکرات موجود در اجتماع از جمله منکرین اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را بشناسند.
وی با اشاره به تقارن ایام با ماه مبارک رمضان گفت:آمرین و ناهیان باید در برخورد با مردم روحیه بسیار بالایی داشته تا هم در فیض بردن از برکات این امر خطیر بهره برده و هم، مردم از این ماموران رنجش خاطر نداشته باشند.
captcha