صداوسیمای یزد برای قاری قرآنش سنگ‌تمام گذاشت + فیلم
کد خبر: 3382372
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

صداوسیمای یزد برای قاری قرآنش سنگ‌تمام گذاشت + فیلم

گروه فعالیت‌های قرآنی: صداوسیمای مرکز یزد در پوشش مراسم تشییع پیکر حسن دانش، قاری بین‌المللی قرآن در یزد سنگ تمام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مراسم تشییع پیکر پاک زنده‌‌یاد حسن دانش، قاری بین‌المللی قرآن کریم که در فاجعه منا جان خود را از دست داد، روز گذشته، 13 مهرماه با حضور هزاران نفر از مردم قرآن‌دوست و قدرشناس این استان برگزار شد و مردم استان یزد از نخستین لحظات آغاز مراسم تشییع حضور پرشوری داشته و زنده‌یاد حسن دانش را بر روی دستان خود راهی خانه ابدی کردند.


در این مراسم پیکر زنده‌یاد حسن دانش از میدان امیر چخماق به سمت امامزاده جعفر(ع) بر روی دستان مردم قرآن‌دوست یزد راهی آرامگاه ابدی شد و تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این مراسم نشان از حضور باشکوه مردم قدرشناس یزد داشت و مردم استان یزد با حضور خود در مراسم بدرقه زنده‌یاد حسن دانش نشان دادند که اهل قرآن در این استان از جایگاه ویژه‌ای بین مردم برخوردار است و یاد و خاطره این قاری فقید یزد که همین امسال موفق شده بود رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن را به نام استان یزد بزند هیچگاه از خاطر آنها بیرون نخواهد رفت.


در مراسم بدرقه زنده‌یاد حسن دانش، پیر و جوان، مرد و زن و حتی کودکان و خردسالان زادگاه این قاری فقید آمده بودند تا بدرقه‌ای باشکوه برای قاری بین‌المللی استان خود داشته باشند.
در این مراسم مادران و پدرانی بودند که برای عرض تسلیت و همدردی با مادر و پدر زنده‌یاد حسن دانش آمده بودند و حضور مردان و زنان و کودکان و نوجوانان در این مراسم به قدری باشکوه بود که مایه بهت و حیرت هر بیننده‌ای می‌شد.


هرچند که مردم استان یزد به راستی دین خود را به حسن دانش، قاری بین‌المللی قرآن این استان ادا کردند و با اشکهای خود زنده‌یاد حسن دانش را راهی خانه ابدی کردند، اما آنچه که موجب دیده شدن حضور هزاران نفری مردم یزد در این مراسم شد پخش زنده مراسم تشییع از شبکه استانی یزد بود و اینطور شد که هم‌وطنان در جای‌جای ایران اسلامی حضور باشکوه مردم یزد در این مراسم را نظاره‌گر شدند.


در شرایطی که تاکنون شبکه‌های مختلف سیما بیشتر توجه خود را به چهره‌های ورزشی، هنری و... داشته‌اند و در مناسبت‌های مختلف برای چهره‌های مختلف ورزشی، هنری و... سنگ تمام می‌گذارند و چهره‌های قرآنی را در اولویت‌های آخر خود قرار می‌دهند شبکه استانی یزد نشان داد که برای مراسم تشییع چهره‌های قرآنی را هم می‌توان پخش زنده داشت از این رو بود که برای حسن دانش، قاری بین‌المللی قرآن یزد که همه حاضران در مراسم از این قاری فقید به عنوان استاد قرآن یزد یاد می‌کردند سنگ تمام گذاشت و علاوه بر پخش زنده مراسم، گزارش‌های خبری متعددی نیز از این مراسم پخش کرد که جای تشکر و قدردانی دارد.

لیلا محمدی

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۱۴:۲۹
0
0
برای این قهرمانان قرآنی مظلوم هـــــــــــــرچه کنیم کم است.
pldm
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۴ - ۲۰:۵۲
0
0
دست مریزاد هر چه کنیم کمه
محمد
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۱
0
0
اخلاق ادب و تواضع چه کرد با این جوون . کسانی که میگن یه شبه ره صد ساله رفتند غلطه این حرفشون . تا ریشه و عمق دل کسی زلال و الهی نباشه نمیشه ره صد ساله رفت.
captcha