فاجعه خونین منا؛ یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ حج/ بی‌لیاقتی آل‌سعود ثابت شد
کد خبر: 3370492
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
لطفی بیان کرد:

فاجعه خونین منا؛ یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ حج/ بی‌لیاقتی آل‌سعود ثابت شد

گروه سیاسی: امام جمعه ایلام با بیان ایننکه فاجعه‌ منا بی‌لیاقتی آل سعود را در مدیریت مناسک حج ثابت کرد، گفت: فاجعه خونین منا در روز عید سعید قربان نشانه‌ بی‌کفایتی و بی‌مدیریتی آل‌سعود و یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ مناسک حج است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی لطفی، نماینده ولی فقیه در ایلام روز گذشته، 3 مهر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار کرد: فاجعه خونین منا در روز عید سعید قربان یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ مناسک حج است که وقوع دو حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و منا به فاصله 10 روز که منجر به کشته شدن جمع زیادی از مسلمانان جهان شد نشانه‌ بی‌کفایتی و بی‌مدیریتی آل‌سعود است.
وی با بیان اینکه ماهیت آل سعود کشتار، خیانت و خونریزی است، گفت: کشتار 4 هزار مردم بی‌دفاع یمن که 400 تن آنها کودک بوده است یا جنایات داعش و القاعده که مولود نامبارک آمریکا، اسرائیل و عربستان است همه ماهیت آل سعود را برملا کرده است.
امام جمعه ایلام، افزود: فاجعه منا که به دنبال ورود فرمانده ارتش عربستان به دلیل عبور 200 تن از ارتشی‌ها و مسدود کردن یکی از معبرهای محل تردد زوار به وقوع پیوست و در این حادثه علاوه بر بی‌کفایتی عربستان دست خرابکاران و دشمنان اسلام را نباید نادیده گرفت چرا که امنیت جان زوار از دغدغه‌های اصلی جهان اسلام در عربستان است که در این برهه بی‌کفایتی و مهم‌تر از آن ارزش قائل نبودن برای جان انسان‌ها منجر به چنین حادثه‌ای شد.
وی اعتراض سران کشورهای مسلمان مبنی بر عدم قدرت عربستان در مدیریت مناسک حج را به‌حق دانست و گفت: ولی ‌امر مسلمین کشته‌شدگان فاجعه منا را مصداق شهیدان راه خدا دانسته و 3 روز عزای عمومی اعلام کرده است.
نماینده‌ ولی‌فقیه در ایلام با بیان اینکه عید سعید قربان، عید بزرگ جهان اسلام، میعادگاه پیامبران، امامان و رهروان راه خداست، خاطرنشان کرد: عالم، نظام تکوین و تشریح است و امام سجاد(ع) از خداوند می‌خواهد وی را از اهل توحید، تصدیق پیامبران و رهرو امامان قرار دهد.
لطفی به نویدهای مسئولان ارشد کشوری مبنی بر خروج اقتصاد کشور از بحران بعد از توافق هسته‌ای اشاره کرد و گفت: از دغدغه‌های پیش‌روی کشور تعطیلی صنعت، افزایش نرخ بیکاری، پایین بودن ارزش پول داخلی و ناامیدی جوانان است و متأسفانه با وجود توافق شاهد هیچ تغییری در روند کشور نبوده‌ایم که باید پرسید نتیجه شعارهای قبل از توافق چه شد؟ چرا روند خروج از رکود اقتصادی کند است؟
وی با تأکید بر اینکه رفت و آمدهای دیپلمات‌های اقتصادی هیچ تغییری در روند اقتصادی کشور به دنبال نداشته و قدرت‌های اقتصادی در صدد سهم‌خواهی از بازار ایران هستند، تصریح کرد: هدف آنان پرورش خلاقیت و آموزش به نیروهای بومی کشور ما نیست به همین دلیل نیز دست‌اندرکاران اقتصادی ایران باید هوشیار باشند که بازار ایران تبدیل به محل فروش وسایل لوکس خارجی آنان نشود.
خطیب جمعه ایلام، یادآوری شد: بعد از توافق هسته‌ای مسئولان ما معتقد به شکستن تحریم‌ها هستند در حالی که رئیس جمهور، وزیران و خرانه‌داران قدرت بر پابرجایی تحریم‌ها سخن می‌گویند بنابراین سکوت مسئولان ما باعث یاوه‌گویی قدرت‌ها خواهد شد که باید این موضوع مورد توجه خاص دولتمردان قرار بگیرد.

captcha