دانشگاه «ذی قار»؛ حائز رتبه نخست مسابقات قرآن دانشگاه‌های عراق
کد خبر: 2910929
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱

دانشگاه «ذی قار»؛ حائز رتبه نخست مسابقات قرآن دانشگاه‌های عراق

گروه بین‌الملل: «فیصل مطر»، دانشجوی گروه علوم قرآن دانشکده ادبیات دانشگاه «ذی قار»(جنوب عراق) رتبه نخست دومین دوره مسابقات سراسری تلاوت قرآن ویژه دانشگاه‌های عراق را کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «العراق نت»، تولیت مسجد کوفه در راستای تلاش‌های مستمر خود به منظور رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در میان دانشجویان، دومین مسابقه سراسری تلاوت قرآن ویژه دانشگاه‌های عراق را با همکاری اداره اوقاف شیعیان عراق و با مشارکت نمایندگان ۲۰ دانشگاه دولتی و غیردولتی از استان‌های مختلف این کشور برگزار کرد.
این مسابقه در راستای مراسم‌ گرامیداشت چهاردمین قرن انتخاب کوفه به عنوان پایتخت حکومت اسلامی از سوی امام علی(ع) و میلاد حضرت زینب(س) برگزار شد و شماری از شخصیت‌ها و علمای دینی و دانشگاهی و علاقه‌مندان به علوم قرآن در مراسم اختتامیه این مسابقات حضور داشتند.
علی ابراهیمی، مسئول اطلاع‌رسانی تولیت مسجد کوفه در این باره گفت: این مسابقات با حمایت اداره اوقاف شیعیان عراق برگزار شد و مراسم اختتامیه مسابقات با قرائت رتبه اول این مسابقات آغاز شد و پس از آن پیام‌های تولیت مسجد کوفه، رئیس اداره اوقاف شیعیان و وزیر آموزش عالی عراق قرائت شد.
وی افزود: در این مراسم همچنین، نفرات برتر مسابقات و هیئت داوران تجلیل شدند و از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مردمی که عزیزان خود را در دفاع از میهن تقدیم کرده‌اند، تقدیر شد.
«جابر محسن»، مدیر دانشکده ادبیات دانشگاه «ذی قار» عراق نیز در این باره گفت: در این مسابقات، فیصل مطر، از گروه علوم قرآنی دانشکده ادبیات این دانشگاه توانست رتبه نخست را کسب کند که بیانگر تلاش خوب و مستمر این گروه برای توسعه فرهنگی قرآنی نزد دانشجویان است.

captcha