ایستادگی برابر ظالمان، درس بزرگ عاشورایی است
کد خبر: 1470136
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
حجت‌الاسلام یادگاری:

ایستادگی برابر ظالمان، درس بزرگ عاشورایی است

گروه اجتماعی: خطیب برجسته کشور با اشاره به ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) و یاران باوفایش، سکوت در برابر ظالمان را مردود برشمرد و وظیفه ایستادگی در برابر ظالمان را یک درس عاشورایی دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام یادگاری از خطیبان کشوری روز گذشته، 13 آبان‌‌ماه در جمع عزاداران حسینی در اراک با تسلیت سالروز شهادت امام حسین(ع)، گفت: حادثه عاشورا یک حادثه جهانی و فراموش نشدنی از ابتدای وقوع بوده است و تا قیامت ادامه دارد.

وی با اشاره به ظلم‌ستیزی امام حسین(ع) و یاران با وفایش، سکوت در برابر ظالمان را مردود برشمرد و وظیفه ایستادگی در برابر ظالمان را یک درس عاشورایی دانست.

حجت‌الاسلام یادگاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمانبرداری یاران با وفای امام حسین(ع) و ایثار آنان، افزود: اطاعت و تبعیت کامل حضرت ابالفضل العباس(ع) و به تبع آن وفاداری یاران اباعبدالله الحسین(ع) در شب عاشورا نمادی از سرسپردگی در برابر امر ولایت  و شیفتگی برای رسیدن به خدا و تقرب الهی بوده است و این موضوع  برای همه دوستداران خاندان اباعبدالله(ع) الگویی فراموش نشدنی است.

وی با اشاره به روایت پیامبر اکرم(ص) پیرامون محبت امام حسین(ع)، اظهارکرد: در دل‌های مؤمنان محبتی از امام حسین(ع) نهفته است که هرگز خاموش نمی‌شود.

این خطیب برجسته کشور در پایان سخنان خود بیان کرد: امروز همه ما شاهدیم که در سراسر جهان همزمان با ایام عزاداری امام حسین(ع) همه آزادگان جهان در سایر کشورها شهادت این امام بزرگوار را به سوگ نشسته‌اند.

captcha