سبک مداحی مطابق با شأن و متناسب با مجلس اهل بیت(ع) باشد
کد خبر: 1464715
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

سبک مداحی مطابق با شأن و متناسب با مجلس اهل بیت(ع) باشد

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام قربان‌پور با اشاره به وجود برخی آسیب‌های عزاداری و مداحی، تصریح کرد: سبک مداحی باید مطابق با شأن اهل بیت(ع) و متناسب با مجلس آنان باشد و از هرگونه حرکات و سبک‌هایی که شایسته این نوع محافل نیست خودداری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی روز گذشته، پنجم آبان‌ماه در گردهمایی مداحان و شعرای آئینی شهرستان اراک، گفت: مداحی باید به گونه‌ای انجام شود که سبب احیای امور دینی و مذهبی و دستورات عملی اهل بیت(ع) باشد که در این صورت ارزش و بهای خود را دارد.

وی استفاده از اشعار پرمحتوا و دارای پیام دینی و همچنین، بازگویی مقاتل اهل بیت(ع) را  با بهره‌گیری از مقاتل مشهور از جمله وظایف مهم مداحان دانست.

قربان‌پور اظهار کرد: اشعار مداحان و ستایشگران علاوه بر تحریک عواطف اسلامی مخاطب و اقناع آنان باید گویا، رسا و جامع باشد به گونه‌ای که با گوش کردن این اشعار، علت شهادت و مظلومیت اهل بیت(ع) اهداف آنان و نحوه شهادت‌شان براساس روایات مستند دینی درک شود.

حجت‌الاسلام قربان‌پور با اشاره به وجود برخی آسیب‌های عزاداری و مداحی، تصریح کرد: سبک مداحی باید مطابق با شأن اهل بیت(ع) و متناسب با مجلس آنان باشد و از هرگونه حرکات و سبک‌هایی که شایسته این نوع محافل نیست خودداری شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون ویژگی‌های اخلاقی ستایشگران، افزود: فروتنی و اخلاص، از جمله مهمترین ویژگی برای ستایشگران اهل بیت(ع) است که سبب پذیرش این آئین حسنه برای آنان می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ عاشورائیان در روز هفتم محرم حضور مداحان اهل بیت(ع) و برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌مندی از مداحی چندتن از این مداحان را از جمله وظایف مورد انتظار مداحان دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: برای اجرای یک مداحی مطابق با شأن اهل بیت(ع)لازم است با حفظ وحدت و انتخاب اشعار برتر و پرمحتواتر از هم اینک برای تجمع بزرگ عاشورائیان آماده شوید تا شاهد بهترین تجمع هیئت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری باشیم.

سیدمصطفی میرکمالی، رئیس کانون مداحان استان نیز در پایان مطالبی پیرامون انتخابات دوره جدید کانون مداحان و شرایط کاندیداتوری برای این دوره از انتخابات نوضیحاتی به حاضران ارائه کرد.

captcha