دهه کرامت؛ زمینه‌ساز پیوند نسل جوان با ولایت
کد خبر: 1445312
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
مدیرکل اوقاف استان مرکزی بیان کرد:

دهه کرامت؛ زمینه‌ساز پیوند نسل جوان با ولایت

گروه اجتماعی: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: دهه کرامت زمینه پیوند نسل جوان با امامت و ولایت را فراهم و آشنایی هر چه بیشتر آنها با ائمه اطهار(ع) سد محکمی ‌برابر هجوم فرهنگی دشمنان ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در دهه کرامت، اظهار کرد: دهه کرامت بهترین فرصت ترویج فرهنگ و سیره غنی اهل‌ بیت(ع) بین آحاد مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان است و باید از این فرصت نهایت بهره را در پاسداشت مقام والای ولایت داشت.

وی بر لزوم گرامیداشت ایام دهه کرامت تأکید کرد و افزود: وجود مبارک حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) در ایران افتخاری برای شیفتگان ساحت مقدس اهل‌ بیت(ع) است و بزرگداشت ایام ولادت این دو بزرگوار امری لازم و ضروری است.

ایجاد جاذبه جهت شناخت اسلام در دهه کرامت

مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت باعث ایجاد جاذبه و انگیزه برای شناخت اسلام و محتوای آن می‌شود، اظهار کرد: نسل جوان جامعه باید شناخت کاملی از شیوه زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) داشته و سبک زندگی اهل‌ بیت(ع) را در همه شرایط الگوی زندگی خویش قرار دهند.

دهه کرامت؛ پیوند نسل جوان با امامت و ولایت

وی افزود: بی‌شک دهه کرامت زمینه پیوند نسل جوان با امامت و ولایت را فراهم و آشنایی هرچه بیشتر آنها با ائمه اطهار(ع) سد محکمی ‌برابر هجوم فرهنگی دشمنان ایجاد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام عباسیان در ادامه از برپایی کاروان ولادت عشق در اراک خبر داد و گفت: کاروان ولادت عشق به‌مناسبت سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) و دهه کرامت با حضور خادمان افتخاری در روز میلاد این امام همام در اراک به حرکت درمی‌آید.

وی بیان کرد: این کاروان عصر روز 16 شهریور از مقابل مسجد سیدها به‌سمت آستان مقدس امامزادگان عبدالله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک حرکت می‌کند.

مدیرکل اوقاف استان در پایان، با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع)، اظهار کرد: مراسم تکریم و بزرگداشت امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک نیز در شب میلاد باسعادت امام رضا(ع) پس از نماز مغرب و عشا در این آستان مقدس برگزار می‌شود.

captcha