پاسداشت مقدسات دینی در عرصه‌های بین‌المللی از کسب عناوین قهرمانی باارزش‌تر است
کد خبر: 1415833
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

پاسداشت مقدسات دینی در عرصه‌های بین‌المللی از کسب عناوین قهرمانی باارزش‌تر است

گروه اجتماعی: ملکی حفظ ارزش‌های دینی مدنظر اسلام را از شاخصه‌های جوانی متعهد عنوان کرد و گفت: پاسداشت مقدسات دینی در تمامی عرصه‌های ملی و بین‌المللی از منظر جوانان ایرانی بسیار حائز اهمیت‌تر از کسب عناوین علمی و قهرمانی در ورزش است.

سعید ملکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن اشاره به حفظ روحیه جوانی، گفت: اعتلا و زنده نگاه داشتن روحیه جوانی در روح و روان انسان از اثرات ویژه‌ای برخوردار بوده و زمینه خلق شگفتی و نوآوری را در افراد مستعد و کارآمد آماده می‌کند.

حفظ ارزش‌های دینی مدنظر اسلام

وی رعایت و حفظ ارزش‌های دینی مدنظر اسلام را از شاخصه‌های جوانی متعهد عنوان کرد و گفت: پاسداشت مقدسات دینی از منظر جوانان ایرانی بسیار حائز اهمیت‌تر از کسب عناوین قهرمانی است؛ از این‌رو عدم حضور جوانان غیرتمند ایرانی در مصاف با ورزشکاران رژیم غاصب اسرائیل مؤید روح بلند ورزشکاران و جوانان ایرانی در دفاع از مظلومان جهان است.

ملکی توجه به تحصیل و بالابردن سطح دانش علوم مختلف را از دیگر مؤلفه‌های جوان نمونه بیان کرد و افزود: جوانان باید در تمامی مراحل زندگی اخلاق اسلامی را رعایت کرده و از چارچوب مقدسات دینی تجاوز نکنند؛ چراکه با وجود فتنه‌های جوامع غربی امکان ضربه وارد شدن به افکار آنان وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه ارزش‌های اخلاقی - تربیتی نهادینه شده در انقلاب را برگرفته شده از اسلام عنوان کرد و افزود: آشنایی و شناخت مسائل روز جهان و تحلیل، کاوش و شناخت تهاجمات فرهنگی جوامع غربی از روحیه انقلابی جوانان صیانت می‌کند.

نقش خانواده در تربیت صحیح جوانان

ملکی در ادامه نقش خانواده را در تربیت صحیح جوانان بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: جوانان برای پیمودن مسیر تکامل و کسب موفقیت‌های عدیده نیازمند تربیت‌های کاربردی و برخورداری از آموزه‌های اسلامی هستند؛ چراکه با حرکت در این مسیر راه را از بیراهه نشان داده و اسیر وسوسه‌های شیطان درون و بیرون نمی‌شوند.

نقش مسئولان در فراهم‌سازی فضایی منطبق با موازین اسلامی

وی با اشاره به نقش مسئولان ذیربط در راستای فراهم‌سازی فضایی امن، مناسب و منطبق با موازین شرعی اسلام، اضافه کرد: مسئولان فعال و مجرب در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها می‌توانند با اتخاذ راهکارهای کارشناسانه شده پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جوامع بین‌المللی به اهتزاز درآورند.

ملکی در ادامه گام نهادن جوانان در مسیر اخلاق، رفتار، گفتار و کردار اسلامی را مرهون آشنایی هرچه بیشتر آنان با مباحث اعتقادی و کلام وحی خواند و اضافه کرد: والدین با همکاری مسئولان فرهنگی باید زمینه رشد و تعالی روحی و روانی جوانان را فراهم کنند.

وی در ادامه گفت: استفاده از امکانات و فضاهای مناسب به سپری شدن و غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان نقش بسزایی را ایفا کرده و آنان را از لحاظ جسمی، روحی و روانی سالم و تندرست نگه می‌دارد.

ملکی، دسترسی آسان به وسائل ارتباط جمعی از جمله ماهواره و اینترنت را از جمله خطرات پیش‌روی جوانان دانست و هشدار داد: خانواده‌ها و پس از آن جامعه باید در راستای دوری جوانان از این وسائل که بعضاً مخرب نیز هستند راهکارهای جدی‌تر را عملیاتی کرده و جوانان را از اثرات مخرب آن را با آگاهی، شناخت و اطلاع‌رسانی به این عزیزان گوشزد کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در پایان، دور بودن جوانان از دام اعتیاد را ازدیگر عوامل تهدیدات آنان بیان کرد و افزود: بی‌شک اشتغال، تخصیص تسهیلات لازم به جوانان و ازدواج به‌هنگام بروز انحرافات اجتماعی را به حداقل ممکن می‌رساند.

captcha