دانش، تلاش جهادگونه و مصرف هدفمند از تولید داخلی؛ سه رکن تحقق اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 1379023
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
خدائی اظهار کرد:

دانش، تلاش جهادگونه و مصرف هدفمند از تولید داخلی؛ سه رکن تحقق اقتصاد مقاومتی

گروه اجتماعی: دانش، تلاش جهادگونه و مصرف هدفمند از تولید داخلی راه را بر ایجاد و گسترش اقتصاد مقاومتی در کشور هموار می‌کند.


دادخدا خدائی، رئیس اداره اوقاف بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: در طول چند سال اخیر مقام معظم رهبری بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و آن را به‌عنوان یک روش مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان کردند، روشی که سدی مقاوم در برابر هجمه‌های غرب به‌شمار می‌رود.



وی با اشاره به اینکه اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی همواره یکی از ابزارهای غیرقانونی نظام سلطه برای وارد آوردن فشار به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی ایالات متحده، آمریکا قانون تحریم نظام جمهوری اسلامی ایران را به اجرا گذاشت و در طول سی سال گذشته نیز بر حجم این تحریم‌ها افزوده شد.



رئیس اداره اوقاف بیرجند با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ادبیاتی است که در مقابله با تحریم‌های بین‌المللی مطرح شده است، عنوان کرد: هم اکنون اقتصاد ایران باید بر مبنا و اصول درستی گام نهد تا از این رهگذر بتواند بر تحریم‌های بین‌المللی فائق آمده و تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کند.



شناخت کامل اقتصاد کشور، راه را بر تحقق اقتصاد مقاومتی هموار می‌کند



خدائی با بیان اینکه اصول و مبناهایی که اقتصاد ایران باید داشته باشد، ادبیاتی به نام اقتصاد مقاومتی ایجاد کرده است، افزود: سیاست‌های پولی ـ مالی باید در این ادبیات اقتصادی مشخص شده و همواره به این سؤال پاسخ دهیم که از سیاست‌هایی که انجام می‌دهیم به‌دنبال چه می‌باشیم. برای اینکه متوجه شویم که سیاست‌های پولی ـ مالی چگونه باید باشد و چه جهت‌گیری را باید دنبال کند، اول باید شناخت درستی از اقتصاد کشور داشته باشیم.



وی ادامه داد: به این معنا که سیاستی با هدفی اجرا می‌شود ولی بعد مشخص می‌شود که نه‌ تنها به هدف نرسیده‌ایم بلکه از آن دور هم شده‌ایم، لذا در ادبیات اقتصاد مقاومتی اول از همه باید بدانیم مشکل اصلی اقتصاد چیست؟ بعد از آن باید روش درست برخورد با مشکل را شناسایی کنیم.



رئیس اداره اوقاف بیرجند دانش، تلاش جهادگونه و مصرف هدفمند از تولید داخلی را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بیان کرد: تلاش بسیار و مصرف درست جهت بهره‌مندی از منابع کشور راه را بر ایجاد و گسترش اقتصاد مقاومتی هموار می‌کند.



خدائی از مسائل مهم در یک مبارزه اقتصادی را توجه به تولید با همت و تلاشی مضاعف در راستای کم‌شدن وابستگی‌های وارداتی و تأمین نیازهای داخلی در حد توان عنوان کرد و یادآور شد: تلاش جهادگونه در برنامه‌ریزی دقیق، به‌کارگیری نیروهای متعهد و متخصص در تولیدات، افزایش کیفیت محصولات با بهینه‌سازی دستگاه‌ها و توجه کامل به خدمات مورد نیاز فرآیند تولید از آموزش، بیمه، بهداشت، تبلیغات، بسته‌بندی، نگهداری و... می‌تواند در زمره این تلاش جهادگونه قرار گیرد.

captcha