نگاهی به محافل انس با قرآن سومین روز مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 1378470
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸

نگاهی به محافل انس با قرآن سومین روز مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: در سومین روز مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرهای مختلف استان فارس محافل انس با قرآن کریم در شهرهای مختلف این استان با حضور قاریان بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به استان فارس، در سومین روز مسابقات سراسری قرآن کریم و در روز یکشنبه، چهارم اسفندماه برنامه محفل انس با قرآن کریم در شهرهای مختلف استان فارس با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین‌المللی در نظر گرفته شده است.
بر همین اساس، این محافل در شهرهای شیراز، مرودشت، فسا، ممسنی و فیروزآباد و با حضور قاریانی هم‌چون، وحید وکیلی، قاسم مقدمی، احمد‌شحات احمد‌سید و میثم التمار برگزار می‌شود.

برگزاری محفل انس با قرآن در فسا
در یکی از این محافل قرآنی که از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر در فسا برگزار می‌شود، وحید وکیلی، قاری بین‌المللی کشور آیاتی از کلام‌الله وحی را تلاوت می‌کند، همچنین در این محفل گروه هم‌خوانی و تواشیح «کوثر» اجرای برنامه دارد و برنامه تفسیر قرآن نیز در نظر گرفته شده است.

برگزاری محفل انس با قرآن در شیراز
در محفل دیگری نیز که در همین ساعت در شیراز و در تالار آزادی برگزار می‌شود، حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی کشور به تلاوت آیاتی از قرآن می‌پردازد و برنامه تفسیر قرآن نیز با حضور یکی از روحانیون استان فارس در نظر گرفته شده است.

برپایی سه محفل انس با قرآن
همچنین در این ساعت سه محفل انس با قرآن دیگر در سه مکان مجزای شهر شیراز با حضور قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی کشور، احمد‌شحات احمد‌سید، قاری مصری و عباس هاشمی، قاری بین‌المللی کشور برگزار می‌شود؛ این محافل در مدرسه سعادت‌آباد، حرم حضرت شاهچراغ(ع) و سالن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

برگزاری محفل انس با قرآن در مرودشت
از ساعت 14 تا 16 نیز شهرستان مرودشت میزبان یک محفل انس با قرآن کریم خواهد بود؛ در این محفل سیدجواد حسینی به تلاوت آیاتی از کلام‌الله وحی می‌پردازد و گروه تواشیح «اخلاص» نیز اجرای برنامه خواهد داشت، این محفل در سالن دانشگاه آزاد مرودشت برگزار می‌شود.
مسجد آیت‌الله ربانی شهرستان فسا نیز از ساعت 18 تا 20 میزبان یک محفل انس با قرآن کریم با حضور قاسم مقدمی و یکی دیگر از قاریان استانی خواهد بود؛ همچنین در شهرستان ممسنی نیز در این ساعت یک محفل انس با قرآن با حضور عباس هاشمی، سجاد انصاری‌پور و یکی از قاریان استانی در مسجد جامع این شهر برپا می‌شود.

برپایی محفل انس با قرآن در فیروزآباد
در همین ساعت نیز شهرستان فیروزآباد میزبان یک محفل انس با قرآن کریم در مسجد آیت‌الله هادی غنی خواهد بود، در این محفل حمیدرضا احمدی وفا، قاری بین‌المللی کشور به تلاوت آیاتی از کلام‌الله وحی می‌پردازد و میثم التمار، قاری عراقی نیز آیاتی قرآن کریم را تلاوت خواهد کرد.
شهر شیراز نیز در ساعت 18 تا 20 امشب میزبان دو محفل انس با قرآن خواهد بود، این محافل در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در خیابان همت جنوبی با حضور قاریان استانی و در حرم حضرت علاءالدین حسین(ع) با حضور احمدشحات احمدسید و دو قاری استانی برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، در این محافل علاوه بر تلاوت قرآن کریم توسط قاریان استانی، کشوری و بین‌المللی قاریان مصری و عراقی نیز آیاتی از کلام‌الله وحی را تلاوت می‌کنند؛ همچنین اجرای گروه‌های هم‌خوانی و تواشیح برتر استان فارس و کشور و نیز تفسیر قرآن بخش دیگری از برنامه‌های این محافل انس است.

captcha