وظیفه دانش‌آموزان پیگیری حادثه کربلا است
کد خبر: 1316888
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
حجت‌الاسلام کوثری:

وظیفه دانش‌آموزان پیگیری حادثه کربلا است

گروه خبرنگاران افتخاری/ حسینعلی ظفری: امام جمعه شیروان در همایش پیروان حضرت قاسم(ع) که در شیروان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه دانش‌آموزان پیگیری حادثه کربلا است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کوثری، امام جمعه شیروان در همایش پیروان حضرت قاسم(ع) که در مسجد جامع شهرستان شیروان برگزار شد، گفت: هیچ حادثه‌ای پرشورتر و با نشاط‌‌‌‌‌تر از حادثه کربلا نداریم. حادثه کربلا، حادثه‌ای است که برای تمام دنیا الگو شد و آن را دگرگون کرد.
حجت‌الاسلام کوثری با اشاره به وظایف دانش‌آموزان نسبت به آشنایی با حادثه کربلا، گفت: امروز وظیفه یک دانش‌آموز پیگیری حادثه کربلا است و آن اینکه این حادثه چگونه بوجود آمد و چه افرادی در آن شرکت کردند و ده‌ها پرسش دیگر وجود دارد.
امام جمعه شیروان با اشاره به تقابل دو جریان فکری در حادثه عاشورا، عنوان کرد: در یک سمت جریان خدایی و در سمت دیگر منکر خدا، وحی و قیامت قرار داشت و تقابل مبارزه عاشورا تقابل فکر الهی با جاهلیت بود.
وی بیان کرد: برخی انسان‌های زمان پیامبر(ص) نیز در جاهلیت فرو رفته بودند و بت می‌پرستیدند و به خرافات اعتقاد داشتند و کسانی که مقابل حضرت امام حسین(ع) قرار گرفتند، دست پرورده جاهلیت آن زمان بودند.
وی افزود: حضرت امام حسین(ع) مردم را بیدار کرد و بعد از گذشت 1400 سال می‌بینیم که در آن روز اگرچه یک پرچم برافراشته شد، ولی امروز هزاران و بلکه میلیون‌ها پرچم برافراشته‌ایم و شما عزیزان مثالی از این پرچم‌ها هستید و جنگ تحمیلی علیه ایران را هم امثال شما عزیزان اداره کردند.
امام جمعه شیروان گفت: آن چه از شما انتظار داریم پیاده کردن فرهنگ عاشورایی است و آن مصرف قناعت گرایانه، درس خواندن، استقلال فکری و اقتصادی و... است.
همچنین محمدحسن رازقیان، مسئول سازمان دانش‌آموزی شهرستان شیروان نیز در این همایش گفت: این همایش با حضور اعضای هیئت‌های انصار المهدی(عج) دانش‌آموزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی، تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، سازمان جوانان هلال احمر و بسیج دانش‌آموزی شیروان برگزار شد.
وی افزود: در پایان این همایش قرعه‌کشی پرداخت بخشی از هزینه سفر کربلا در بین حاضران در این همایش برگزار شد و دانش‌آموزان امید رحیم‌زاده، فرهاد مهرابی، بهروز رستگار، میلاد چابک و علی بابازاده به عنوان نفرات اصلی و امیر عبدالهی، یحیی گودرزی، سیدمهدی حسینی، محمدرضا سلیمان‌نژاد و امین نوریان به عنوان نفرات جایگزین به قید قرعه انتخاب شدند.
رازقیان بیان کرد: یک نفر نیز ویژه سهمیه قرارگاه امام رضا(ع) است که در بین اعضای این قرارگاه  در آینده نزدیک قرعه‌کشی خواهد شد.
یادآور می‌شود، ذکر مصیبت توسط حجت‌الاسلام شیروانی، از روحانیون اعزامی از حوزه علمیه قم و قرائت نوحه توسط جمعی از دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

captcha