عمل نکردن مدیران به قانون جوانی جمعیت مصداق ترک فعل است
کد خبر: 4211960
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
استاندار زنجان:

عمل نکردن مدیران به قانون جوانی جمعیت مصداق ترک فعل است

محسن افشارچی با بیان اینکه درباره جوانی جمعیت برخی مسائل مربوط به ساختارها و قوانین وجود دارد که باید رفع شود، گفت: عمل نکردن مدیران به قانون جوانی جمعیت و فراهم نکردن زمینه برای اجرای آن، مصداق ترک فعل است.

قانون جوانی جمعیت

به گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای اداری استان زنجان با تأکید بر اهمیت توجه به جوانی جمعیت اظهار کرد: عمل نکردن مدیران به قانون جوانی جمعیت و فراهم نکردن زمینه برای اجرای آن، مصداق ترک فعل است و اگر دستگاه اجرایی کم‌کاری داشته باشد از دستگاه قضا خواهیم خواست تا برای رسیدگی به ترک‌ فعل‌ها ورود کند.

وی با بیان اینکه جمعیت یک مسأله جدی است، ادامه داد: درباره قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری هر دستگاهی وظایف مهمی برعهده دارد و باید در راستای عملیاتی کردن آنها تلاش کند. درباره جوانی جمعیت برخی مسائل مربوط به ساختارها و قوانین وجود دارد که باید رفع شود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه بر لزوم هدایت نقدینگی و پس‌انداز مردم به سمت تولید تأکید کرد و افزود: در این راستا، زمینه‌های لازم باید فراهم و دست‌اندازها رفع شود.

وی به لزوم توجه به فعالیت‌های دانش‌بنیان اشاره و بیان کرد: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان تا ۲۰۰ درصد هم سوددهی دارند. از این‌‌رو، هدایت سرمایه‌های مردمی به این سمت می‌تواند هم برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و هم برای مردم نفع داشته باشد.

استاندار زنجان به لزوم همراهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: از شبکه بانکی استان در این زمینه انتظار بیشتری وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان به پیگیری برنامه‌های ارتقای بهره‌وری در استان تأکید کرد و افزود: سه مسیر بهره‌وری را در استان در حوزه‌های صنعت، آب و کشاورزی دنبال می‌کنیم.

سیده‌فائزه موسوی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان نیز در این نشست گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی در استان بندهای قانونی مربوط به جوانی جمعیت و فرزندآوری را انجام نداده‌اند و لازم است در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: شهر زنجان و برخی شهرستان‌های استان از نظر فاصله زمان ازدواج والدین تا تولد فرزند جزو مناطق بحرانی کشور است.

انتهای پیام
captcha