تدوین برنامه‌های اقتصادی کرمان برای تحقق شعار سال
کد خبر: 4211933
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

تدوین برنامه‌های اقتصادی کرمان برای تحقق شعار سال

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان با بیان اینکه برای تحقق شعار سال برنامه‌هایی به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده، گفت: یکی از این برنامه‌ها انسجام و هماهنگی بین کمیته‌های اقتصادی و مشارکت همه بخش‌ها برای بهبود فضای کسب و کار استان است.

صادق سلطانی نژاد مدیر کل امور اقتصادی کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، صادق سلطانی‌نژاد، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان امروز، چهارم اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با موضوع صدور مجوز‌ کسب و کار از درگاه ملی مجوز‌ها و دریافت شناسه یکتا، گفت: یکی از موضوعاتی که به‌صورت جدی در استان پیگیری می‌شود بهبود فضای کسب و کار استان است و سال گذشته به دلیل مشارکت خوبی که شکل گرفت شاهد رشد رتبه کسب و کار استان بودیم که حفظ و نگه‌داری این رتبه اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های استان متناسب با فرامین رهبر معظم انقلاب و شعار سال است و امسال برای تحقق شعار سال برنامه‌هایی به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده، افزود: یکی از این برنامه‌ها انسجام و هماهنگی بین کمیته‌های اقتصادی و مشارکت همه بخش‌ها برای بهبود فضای کسب و کار استان است.

سلطانی‌نژاد تصریح کرد: در رابطه با بهبود فضا و حفظ رتبه کسب و کار استان شاخص‌ها و مؤلفه‌های مهمی هدف‌گذاری شده که احصا واحدهای تولیدی مشکل‌دار و برنامه‌‌ریزی برای رفع این مشکلات، تسهیل رویه‌های سختگیرانه مالیات، تأمین‌اجتماعی و تأمین مالی، شناسایی قوانین مُخل کسب‌وکار و تدوین سند سرمایه‌گذاری استان متناسب با سند آمایش از جمله این شاخص‌ها است.

وی با بیان اینکه تسهیل فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار یکی از اقدامات مهم وزارت اقتصاد است، گفت: در این راستا تمام مجوزهایی که دستگاه‌های اجرایی نیاز داشتند یعنی بیش از ۴۸۰۰ عنوان مجوز در درگاه ملی مجوزها بارگذاری شده و مردم می‌توانند با مراجعه به درگاه، مجوز خود را دریافت کنند که این موضوع با جدیت در کرمان پیگیری می‌شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان با تأکید بر ضرورت اخذ شناسه یکتا از سوی واحدهای صنفی، فعالان اقتصادی صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات و همه کسانی که به‌صورت کاغذی مجوز کسب و کار دارند، اظهار کرد: در مجموع ۱۰۹ هزار واحد صنفی در استان کرمان فعال هستند که در حال حاضر ۹ هزار واحد شناسه یکتا دریافت کرده‌اند که باقی تا ۲۵ اردیبهشت امسال فرصت دارند با مراجعه به آدرس mojavez.ir ‌نسبت به دریافت شناسه یکتا و تبدیل مجوز خود اقدام کنند.

سلطانی‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی فاقد مجوز و زیرزمینی که سبب تضعیف حقوق افراد دارای مجوز می‌شود، گفت: وزارت اقتصاد به‌دنبال شناسایی فعالان واقعی اقتصادی است و در مرحله بعد با کسانی که فاقد مجوز کسب و کار هستند برخورد می‌شود. همچنین کسانی که تا ۲۵ اردیبهشت امسال اقدام به دریافت شناسه یکتا نکنند فاقد مجوز شناخته شده و نمی‌توانند از خدمات دولتی استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha