اجتماع بزرگ مادر و دختری در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4211707
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲

اجتماع بزرگ مادر و دختری در کردستان برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تاکید ویژه بر بزرگداشت روز دختر در برنامه‌های دهه کرامت، گفت: اجتماع بزرگ مادر و دختری در کردستان برگزار می‌شود.

نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی دهه کرامت و بزرگداشت روز دختر

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی دهه کرامت و بزرگداشت روز دختر که امروز، دوم اردیبهشت ماه در محل سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به عملیات غرور آفرینی که توسط رزمندگان و مجاهدین سپاه پاسداران در حمله  موشکی به رژیم غاصب اسرائیل صورت گرفت و این رژیم خبیث به نوعی تنبیه شد، اظهار کرد: با این اقدام وعده مقام معظم رهبری تحقق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه عملیات بازدارنده سپاه پاسداران در این حمله نظامی به رژیم صهیونیستی، مایه عزت امت اسلامی است، افزود: اخلاص، عمل صادقانه و انقلابی این چنین برکاتی را به دنبال دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه تضامین امنیتی استکبار جهانی فروریخته و  آغاز یک مقطع و  افق جدیدی  را در دنیا می‌بینیم، بیان کرد:  امید است که ما هم بتوانیم با عمل انقلابی و اخلاصی که سرلوحه کارهایمان قرار می‌دهیم در این مسیر موجبات تقویت و استحکام نظام اسلامی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به دستور کارهای این جلسه با محوریت روز دختر و میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، ادامه داد: امیدواریم  استفاده فرهنگی و اجتماعی از این مناسبت را بعمل بیاوریم.

رمضانی با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران و متصدیان حوزه‌های ذیربط در این جلسه، حضور مدیران و یا نماینده‌ای از سوی دستگاهای متولی در چنین جلساتی را الزامی برشمرد و اظهار کرد: این رویداد فرهنگی مستلزم خلق ایده با اظهار نظر منطقی همراه با تشکیل کمیته‌هایی برای اجرای برنامه‌ای باشکوه است.

وی بر اجرای هر چه با شکوه‌تر این مراسم  تأکید کرد و یادآور شد:  این رویدادها را باید پررنگ‌تر با بُرد ملی و فراملی برگزار کنیم تا در سطح بین‌المللی بازتاب خوبی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه با اشاره به برگزاری  اجتماع مادر و دختری در دهه کرامت گفت: تمهیدات لازم جهت برگزاری مطلوب و باشکوه این مراسم اندیشیده شود.

وی برای برگزاری این جشن، تبلیغات محیطی، مجازی، تلویزیونی و لحاظ کردن جایگاه مناسب را ضروری بیان کرد و افزود: این مراسم فقط مختص به شهر سنندج نیست بلکه استانی بوده و همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های متولی با جدیت و انسجام این موضوع را پیگیری و اجرا کنند.

رمضانی دعوت از مادران شهدا و معرفی بانوان و دختران قهرمان کُرد در عرصه‌های ورزشی، فرهنگی و علمی در این مراسم را ضروری خواند و بیان کرد: موفق‌ترین زنان و دختران نامدار و  نمونه کردستانی بایستی در این مناسبت تجلیل شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان، برگزاری نمایشگاه تولیدات دخترانه یا ملزومات حجاب و عفاف در هفته کرامت را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی برای این ایام عنوان کرد.

وی به روایتگری دخترانه گریزی زد و گفت: رأس برنامه‌های روز دختر، معرفی ۵۴۶ زن شهیده دوران دفاع مقدس در کردستان است که سه برابر میانگین جمعیت زنان شهیده کشور هستند، بنابراین دختران جوان ما باید تفهیم شوند، ۵۴۶ شهیده بانو که در کردستان شهید شده‌اند، به دست کسانی که مدعی  دروغین شعار زن زندگی آزادی هستند به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام
captcha