برگزاری مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان
کد خبر: 4211300
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۷

برگزاری مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان

معاون سوادآموزی استان همدان از برگزاری مسابقه قرآنی با عنوان «حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم» ویژه سوادآموزان دوره‌های سوادآموزی تحکیم و انتقال در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان خبر داد.

معاون سواد آموزی همدان منوچهر توسلی کیا، معاون سوادآموزی استان همدان، در گفت‌‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: حفظ قرآن کریم به‌ عنوان هدف متعالی و معنوی، همیشه جایگاه ویژه و ارزشمندی داشته و در طول حیات بشریت ادامه دارد، به‌طوری که در احادیث و روایات مختلف از ائمه اطهار علیهم‌السلام بارها به آن تأکید شده‌ است.

وی افزود: در آیه ۲۹ سوره عنکبوت و آیات ۱۹۳ و ۱۹۴ سوره شعراء به این نکته اشاره شده که جایگاه قرآن در قلب ماست، پس واجب است به ترویج فرهنگ قرآنی، تقویت انس با قرآن و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در بین سوادآموزان توجه ویژه‌ای شود.

معاون سواد آموزی استان همدان گفت: مسابقه قرآنی با عنوان «حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم» ویژه سوادآموزان دوره‌های سوادآموزی تحکیم و انتقال در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق استان همدان برگزار می‌شود. این مسابقات در سه سطح؛ سطح یک حفظ ۱۰ سوره آخر جزء سی‌ام، سطح دو حفظ ۲۰ سوره آخر از جزء سی‌ام و سطح سه حفظ کامل جزء سی‌ام قرآن بوده و از ماه مبارک رمضان آغاز شده است.

توسلی کیا افزود: اطلاع رسانی لازم از طریق فضای مجازی و در بستر شاد، طراحی و ارسال پوستر مسابقات و همچنین ارسال بخشنامه به مناطق بیست گانه در موعد مقرر انجام شده است و از نفرات برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha