خلق بسترها برای بروز توانمندی دانش‌آموزان حائز اهمیت است
کد خبر: 4209347
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان:

خلق بسترها برای بروز توانمندی دانش‌آموزان حائز اهمیت است

حسن بروشکی گفت: خلق بسترها و ظرفیت‌هایی برای بروز توانمندی دانش‌آموزان و مشارکت آنان در برنامه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است و برایند همه طرح ها و برنامه‌ها باید در مدرسه اتقاق افتد.

مدرسهبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان، حسن بروشکی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان، شامگاه 19فروردین، در نشست هم‌اندیشی پرورشی و فرهنگی گفت: تربیت صحیح و پرورش دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی از اهداف مهم سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: همچنان که تقدم تربیت بر آموزش مطرح است، اهمیت برنامه‌های فرهنگی و تربیتی و اجرای صحیح آن در مدرسه و کلاس درس دوچندان می‌شود، خلق بسترها و ظرفیت‌هایی برای بروز توانمندی دانش‌آموزان و مشارکت آنان در برنامه‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است و برونداد همه طرح ها و برنامه‌ها باید در مدرسه اتقاق افتد.

بروشکی افزود: توجه همه جانبه و دقت نظر به تعریف برنامه‌ها در قالب شاخص‌های عمومی و اختصاصی یک ضرورت است، از آنجایی که ارزیابی همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها با محوریت شاخص‌های اعلام شده صورت می‌پذیرد، لازم است نگاه عمیق و دقیقی به مؤلفه‌های تاثیرگذار در شاخص‌های هر حوزه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: هدف از توجه بیشتر به شاخص‌ها، تغییر رو به جلو و ایجاد نگرشی متفاوت به فرآیند اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌هاست، حوزه پرورشی به عنوان بخش مهم و دارای اولویت نظام آموزشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در همه مؤلفه‌های تربیتی تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha